Canon topper listen over japanske virksomheder på patentlisten i USA for niende år i træk

Søborg, 21. Januar 2014 – Canon Europe annoncerer, at dets moderselskab, Canon Inc., verdensførende inden for imaging-løsninger, i 2013 igen har opnået en førsteplads blandt japanske virksomheder og en samlet tredjeplads blandt firmaer, som har udtaget flest patenter i USA. Det fremgår af de foreløbigt publicerede resultater, som er blevet offentliggjort af IFI CLAIMS Patent Services den 14. januar 2014.

Canon Inc. fremmer aktivt globaliseringen af sine forretningsområder og lægger stor vægt på at opnå patentregistreringer uden for Japans grænser. Canon følger omhyggeligt en strategi for patentregistreringer, der stræber efter at opnå patenter i vigtige lande og regioner ved at tage højde for de forretningsstrategier og de teknologi- og produkttrends, som er specifikke for hvert område. Blandt disse repræsenterer USA, med sine mange højteknologiske virksomheder og sit store marked, en særlig vigtig region, når man tænker på forretningsudvidelse og teknologiske alliancer.

Canon satser meget kraftigt på teknologi, og med henblik på forsknings- og udviklingsresultater arbejder virksomheden aktivt på at få patentrettigheder registreret i overensstemmelse med Canon-koncernens ledelsesmæssige strategi og teknologi-trends og gennemfører grundige søgninger inden ansøgningen for at opnå en højere kvalitet blandt ansøgningerne. Gennem et tæt samarbejde mellem Canons afdelinger for teknologi og intellektuelle ophavsmæssige rettigheder satser virksomheden på at forbedre sine teknologiske kompetencer og samtidig på at optimere sine intellektuelle ophavsmæssige rettigheder.

Canon er for 28. år i træk i top fem på patentlisten i USA.

Notes to Editors

Canon U.S. patent placering blandt japanske firmaer fra 2005 - 2013

Year Ranking* No. of patents
2013 1st (3rd) 3,825
2012 1st (3rd) 3,179
2011 1st (3rd) 2,813
2010 1st (4th) 2,551
2009 1st (4th) 2,200
2008 1st (3rd) 2,107
2007 1st (3rd) 1,983
2006 1st (3rd) 2,367
2005 1st (2nd) 1,828

* Number in parenthesis represents Canon’s ranking among all companies
Note: Number of patents for 2013 based on preliminary figures released by IFI CLAIMS Patent Services. Figures for 2005 to 2013 tabulated by Canon based on information issued by the United States Patent and Trademark Office.

Nyheder om industriprodukter