Canon løfter sløret for nye muligheder i imaging-verden på EXPO Paris 2015

PARIS, den 13. oktober 2015 – Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, åbner i dag EXPO 2015 i Paris. På denne globale event, som finder sted en gang hvert femte år, vil virksomheden løfte sløret for sine strategiske prioriteter og fremvise spændende teknologier, som flytter grænsen for, hvad der er muligt inden for imaging-verden i dag, i morgen og i fremtiden.

Innovation inden for imaging og fremtidige teknologier
fremvises på eksklusiv event

expo-banner_new

På EXPO 2015 vil Canon demonstrere, hvordan imaging-verden udvikler sig hastigt i tidsalderen med 'the Internet of Things'. Fremover vil næsten alt været tilsluttet via mobile enheder. Disse er afhængige af de indbyggede kameraer eller sensorer, og den information, som de genererer. Som følge heraf forudser Canon, at 'the Internet of Things' i stor grad vil være afhængig af 'the Imaging of Things'.

For at kunne levere nye muligheder inden for imaging-verden bygger Canon et 'netværk af Canon-virksomheder' – et økosystem, som er udviklet til at udnytte innovative og kreative kræfter fra de forskellige regioner.

Fujio Mitarai, Chairman og CEO, Canon Inc., kommenterer inden sin hovedtale på Canon EXPO Paris 2015: "Det er mig en stor glæde at byde vores værdsatte partnere og kunder velkommen til Paris i dag og at kunne gøre rede for min vision for et fremtidigt Canon, hvor både regional uafhængighed og internationalt samarbejde iværksættes."

I det nye netværk af virksomheder vil hvert regionalt hovedkvarter ikke alene have ansvar for lokal forskning og udvikling samt produktion, men også for service og support, som er tilpasset deres marked. Europa vil fokusere på print og network video surveillance (NVS), og Canon har allerede engageret sig med førende virksomheder i disse brancher som Océ, Axis og Milestone Systems. Samtidig med at virksomhedens kameraer nyder godt af deres globale renommé, er Canon nu verdens største print- og network surveillance system-virksomhed.

Rokus van Iperen, President og CEO, Canon Europe, Middle East and Africa, tilføjer: "Vi er begejstrede for de omfattende muligheder, som dette skiftende landskab byder på, og vi mener, at hvert billede i fremtiden bør have en tilknytning til Canon. Hvad enten man tager, lagrer, redigerer eller printer et billede, så vil vi være en medvirkende faktor, hvorfor vi bygger virksomheder til at kunne gøre dette."

Mens Canon drager fordel af virksomhedens stærke position på dets vigtigste markeder, vil Canon drive fremtidens vækst i EMEA på områder som:

• NVS – Kombinationen af Canon, Axis og Milestone samler komplementerende teknologier og løsninger for at kunne imødekomme samfundets stadigt voksende behov inden for videoovervågning. Banebrydende, nye løsninger, som for eksempel det intelligente og højfølsomme netværkskamera med ultra-telefotoobjektiv bliver fremvist på EXPO og demonstrerer mulighederne inden for sikkerhedsbranchen og andre brancher
  • 3D printing – Som et første skridt på dette nye, men lovende markedet, har Canon indgået et partnerskab med 3D Systems i Europa. Til kunder inden for produktion, arkitektur, uddannelse og ingeniørvidenskab vil Canon levere løsninger, som giver et smart samspil mellem data, billedfangst og output
  • Graphic Arts – Canon fortsætter med at investere i digitale printteknologier, så man kan printe endnu mere komplekse applikationer efter behov på en rentabel måde. For at illustrere dette vil Océ Colorwave 910, den hurtigste digitale storformat-farveprinter på markedet, demonstrere hurtigt farveprint af plakater på EXPO
  • B2B-løsninger og -services  – Canons B2B-løsninger er udviklet til at imødekomme de behov af specifikke kundevertikaler som for eksempel finansielle ydelser, forsikringer, produktion eller sundhed. På EXPO demonstrerer Canon, hvad der er muligt inden for dokumenthåndtering, datahåndtering og marketing communication management vha. systemer som PRISMAdirect, som viser, hvordan optimerede workflows kan strømline produktionen betydeligt
  • Digitale services til forbrugere  – Canon udvikler og designer et økosystem af produkter og services til hver del af billedets rejse. Blandt de vigtigste initiativer findes Canons cloud-tjeneste, irista, den familieorienterede applikation, Lifecake, samt hdbook EZ – en ny smartphone-app, som vælger de bedste billeder fra foto- og filmbiblioteker og automatisk opretter en personlig fotobog

Teknologiske højdepunkter på Canon EXPO Paris 2015
Canon fremviser desuden mange avancerede imaging-teknologikoncepter for fremtiden i Paris, herunder:

• En 250 Megapixel CMOS-sensor, verdens største pixeltal i dette format. Når den nye sensor er installeret i et kamera, kan den indfange bogstaver på et fly, som er 18 km væk – meget længere end hvad det menneskelige øje kan se
  • Et netværkskamera med et ultra-telefotoobjektiv som har en lysfølsomhed, som er otte gange større end traditionelle objektiver. Dermed kan man for første gang filme om natten uden behov for infrarødt lys
  • Konceptet Intelligent Imaging for Life, som sætter brugere i stand til at dele og printe deres fotos fra et interaktivt bord i stuen, så en familie nemt kan finde fotos og dele minder
  • Et udvalg af Ultra High Definition imaging-teknologier for fremtiden, med demonstrationer af bl.a. 8K-kameraer, displays og projektorer