Ni Canon-design vinder iF Design Awards

Søborg, 28, februar 2014 - Canon Inc. kan i dag annoncere, at ni Canon-design har opnået de prestigefyldte 2014 iF Design Awards inden for produktdesign og kommunikationsdesign fra iF International Forum Design GmbH.

product design award.jpg communication design award.jpg

iF Product Design Award 2014 blev vundet af¹

Product list 1.jpg

Product list 2.jpg

iF Communication Design Award 2014 blev vundet af:²

award image.jpgcamera.jpg

iF Product Design Awards gik til de digitale spejlreflekskameraer EOS 5D Mark III og EOS 100D, det digitale kompaktkamera PowerShot N, videokameraet LEGRIA mini, inkjetprinterne PIXMA MG7150 / MG6450 / MG5550, farvelaserprinterne i-SENSYS LBP7680Cx / 7110Cw, multimedieprojektoren WUX450 og LE-5W LED-projektoren. iF Communication Design Award gik til brugerinterfacet på det kompakte systemkamera EOS M.

iF Design Awards blev stiftet i 1953 og betragtes som nogle af de mest prestigefyldte priser inden for design. Hvert år hædrer iF enestående design inden for tre kategorier: produkt, kommunikation og emballage.

Canon vandt sin første iF Product Design Award i 1989 for en kontorkopimaskine og har siden da fået tildelt priser for en bred vifte af produkter, herunder kameraer, videokameraer og kopimaskiner. I år markeres det, at Canon har vundet iF Design Awards for 20. år i træk, og det bringer det samlede antal vundne priser oppe på 90. Opmuntret af anerkendelsen af virksomhedens fremragende design vil Canon fortsat stræbe efter at udvikle og fremstille produkter, som kombinerer det ypperste inden for ydeevne og design.

1 Kvalifikation er begrænset til bidrag, som er industrielt fremstillet og som ikke har været på markedet i mere end tre år, eller til produkter, der bliver sat i serieproduktion i 2014.
2 Bidrag skal være implementeret og offentliggjort senest den 28. februar 2014, men må ikke være ældre end to år ved registreringsdatoen.

Om Canon Europa
Canon Inc. er en global virksomhed med 195.000 medarbejdere fordelt på 280 datterselskaber og affilierede selskaber. Omsætningen var i 2012 på ca. 39,9 mia.US $. med en profit på ca. 2,6 mia. US$.Canon Europa er som den regionale salgs- og marketingorganisation for Canon Inc. repræsenteret i 116 lande og beskæftiger flere end 16.000 personer i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA) og omsatte i 2012 for 11,7 mia. US$. Canon Danmark A/S tilhører den europæiske organisation og beskæftiger ca. 300 medarbejdere og omsætter for ca. 1.1 mia. kr. årligt.

Canon blev grundlagt i 1937 med det specifikke formål at fremstille det bedste kvalitetskamera til sine kunder og har gennem sin utrættelige passion for the Power of Image siden udvidet sine teknologier på mange andre markeder og etableret sig som verdensførende leverandør af både consumer- og business-imagingløsninger. Blandt selskabets løsninger findes produkter, der strækker sig fra digitale kompakt- og spejlreflekskameraer over broadcast-objektiver og bærbare røntgenapparater til multifunktions- og produktionsprintere, som alle er understøttet af et udvalg af værdiskabende løsninger.

Canon investerer kraftigt i forskning og udvikling for at kunne levere de bedste og mest innovative produkter og services til sine kunder. Canon giver dermed enhver kunde – fra hobbyfotografen til professionelle printvirksomheder – muligheden for at realisere deres egen passion for billedet.

Canons virksomhedsfilosofi er Kyosei – ‘at leve og arbejde sammen for det fælles bedste’. I EMEA stræber Canon Europa efter en bæredygtig udvikling af sin forretning, med fokus på at reducere sin egen påvirkning på miljøet og ved at hjælpe sine kunder til at mindske deres, når de bruger Canons produkter, løsninger og services. Canon har opnået en global ISO 14001-godkendelse, hvilket demonstrerer en miljøledelsesstandard i verdensklasse.

Mere information om Canon Europa findes på: www.canon.dk