Canon vinder Gold Award for tonergenbrugsprogram på Green Apple Awards

Søborg, 27 November 2015 – Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, annoncerer i dag, at virksomheden har vundet en Gold Award for dets genbrugsprogram for tonerpatroner på International Green Apple Awards for Environmental Best Practice 2015.

Green Apple award_Image_FINAL.jpg Green Apple award logo_Image_FINAL.jpg
Fra venstre til højret: Yuichi Kondo, Emma Hope and Pavlin Matia, fra Laser Cartridge og Sustainability teams, der modtager Green Apple Award for Canon

Anerkendelsen blev tildelt Canon på en prestigefyldt ceremoni på House of Commons, Palace of Westminster i London.

International Green Apple Environment Awards er en årlig kampagne, som anerkender, belønner og promoverer miljømæssige best practices rundt omkring i verden. Canons genbrugsprogram for tonerpatroner blev udvalgt blandt flere end 500 bidrag og fik tildelt Gold Award for Environmental Best Practice.

"Vi er meget glade for at blive anerkendt for den indsats, som vores kunder har lavet gennem vores genbrugsprogram, så vi kan anvende vores ressourcer mere effektivt og mindske vores CO2-aftryk i forbindelse med fremstillingen af vores lasertonerpatroner ," kommenterer Yuichi Kondo, Laser Consumables Product Manager, Canon Europe. "I 1990 var vi den første virksomhed, som lancerede et globalt genbrugsprogram for tonerpatroner, og siden lanceringen har vi indsamlet og genbrugt mere end 344.000 ton brugte patroner på verdensplan og sparet over 502.000 ton CO2."

I år kunne Canon fejre 25-årsdagen for virksomhedens genbrugsprogram for tonerpatroner – et program, som er udviklet til at minimere anvendelsen af ressourcer, samtidig med at det sætter kunder i stand til at få opfyldt deres printbehov. Programmet, som er gratis for kunderne, findes i 24 lande verden over – hvoraf 18 er i Europa.

Information om arbejdet med og indsatsen i Canons genbrugsprogram vil blive offentliggjort i The Green Organisations The Green Book Work of Reference 2015 – en publikation, som lister best practice-miljøprojekter, der har afgørende betydning for miljøet.
Kunder kan finde mere information om, hvordan de kan genbruge deres patroner sammen med Canon ved at besøge Canons website om genbrugsprogrammet. For at opnå enestående resultater anbefaler Canon at bruge originale patroner.
Læs mere om Canons genbrugsprogram på det særlige website om programmets 25-årsdag.

Industrial Product News