Canon topper listen over japanske virksomheder på patentlisten i USA for tiende år i træk

Søborg, 10 februar 2015 – Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, har i 2014 igen opnået en førsteplads blandt japanske virksomheder og en samlet tredjeplads blandt firmaer, som har udtaget flest patenter i USA. Det fremgår af de foreløbigt publicerede resultater, som er blevet offentliggjort af IFI CLAIMS Patent Services i januar 2015.

Canon følger omhyggeligt en strategi for patentregistreringer, der stræber efter at opnå patenter i vigtige lande og regioner ved at tage højde for de forretningsstrategier og de teknologi- og produkttrends, som er specifikke for hvert område. Blandt disse repræsenterer USA, med sine mange højteknologiske virksomheder og sit store marked, en særlig vigtig region, når man tænker på forretningsudvidelse og teknologiske alliancer.
Canon fortsætter med at satse meget kraftigt på teknologisk innovation. Virksomheden fokuserer på at udvikle effektive værktøjer til en visuel verden på tværs af dens eksisterende forretningsområder samt på forskning og udvikling på en lang række nye områder.
Gennem et tæt samarbejde mellem Canons afdelinger for teknologi og intellektuelle, ophavsmæssige rettigheder satser virksomheden på at forbedre sine teknologiske kompetencer og samtidig på at optimere sine intellektuelle ophavsmæssige rettigheder.
Canon er for 29. år i træk i top fem på patentlisten i USA.

Note:
Canons placering på patentlisten i USA blandt japanske virksomheder fra 2005 - 2014.

ÅrPlacering*Antallet af patenter
20141 (3)4,055
20131 (3)3,817
20121 (3)3,173
20111 (3)2,818
20101 (4)2,551
20091 (4)2,200
20081 (3)2,107
20071 (3)1,983
20061 (3)2,367
20051 (2)1,828

* Tal i parentes angiver Canons samlede placering blandt alle virksomheder.

Bemærk: Antal registrerede patenter for 2014 er baseret på foreløbige tal, som er udgivet af IFI CLAIMS Patent Services. Tallene for 2005-2013 er opstillet af Canon og er baseret på information, som er udgivet fra United States Patent and Trademark Office.