Canon Europe erhverver Lifecake for at sætte skub i væksten af digitale forbrugertjenester

SØBORG, 23 APRIL 2015 – Canon Europe annoncerer i dag købet af Lifecake, en nystartet London-baseret digital virksomhed, og markerer dermed et stort skridt i udviklingen af Canons digitale forbrugertjenester. Overtagelsen bringer Canon tættere på virksomhedens ambition om at spille en rolle i hvert billede, som bliver taget – uanset hvilken enhed der bliver brugt til at gøre dette – og samtidig får virksomheden muligheden for at etablere sig i Londons 'Tech City'.

Alberto Spinelli and Nicholas Babain

Alberto Spinelli (L), Director of Digital Services hos Canon Europe and Nicholas Babaian (R), CEO medstifter af Lifecake

Lifecake er virksomheden bag fotodelings-app'en for familier, Lifecake, som sætter forældre i stand til at gemme, organisere, dele og genopleve vigtige øjeblikke i deres børns liv. Med Lifecake kan forældre oprette tidslinjer for deres fotos og videoer, så hele familien kan få glæde af dem på smartphones, tablets, computere og i printede fotobøger.

Alberto Spinelli (foto), Director of Digital Services hos Canon Europe, fortæller: "I dag tager vi flere billeder på mange forskellige enheder end nogensinde før, men ofte bliver vi overvældet af den store mængde, og det hænder endda, at vi mister dem. Vi vil alle gerne hurtigt kunne finde vores fotos, som vi husker dem – blot ved et fingerstrejf – og genopleve dem på en skærm eller holde dem i hånden. Hos Canon udvikler vi digitale tjenester til at hjælpe vores kunder med at gøre netop dette vha. skræddersyede oplevelser."

"Lifecake er en meget spændende tilføjelse til Canon-koncernen og yder en digital service, som gør det nemt for familier at få kontrol over deres stadigt voksende antal fotos. Erhvervelsen passer perfekt ind i vores vision om at stille værktøjerne til rådighed til alle, der fotograferer, så de kan bringe deres historier og oplevelser til live – men også vores vision om at engagere os med dem, uanset hvor og hvornår de ønsker dette."

Nicholas Babaian (foto), adm. dir. og medstifter af Lifecake, kommenterer: "Med Canons ekspertise og teknologi får vi startraketter koblet på vores services. Samtidig vil vores team kunne sætte skub i væksten hos Canons økosystem af digitale tjenester. Men vi er allermest henrykt over, at vores eksisterende og potentielle kunder kan være trygge ved, at deres dyrebare minder er sikret hos et af de mest tillidsvækkende brands inden for fotografi – en virksomhed, som har hjulpet familier med at indfange og genopleve særlige øjeblikke i næsten 80 år, og som vil fortsætte med at gøre det for de kommende generationer."

Lifecake er på nuværende tidspunkt tilgængelig over hele verden på engelsk. Med dagens annoncering lanceres tjenesten også på flere sprog, nemlig fransk, tysk, spansk og italiensk.

Om Lifecake
Lifecake så dagens lys, da en af virksomhedens stiftere rejste næsten 10.000 km for at være med til fødslen af en nevø. Oplevelsen var enestående, men ved hans hjemkomst blev han bevidst om den enorme afstand imellem dem. Han vil føle sig tættere på ham og fandt hurtigt andre, der havde det på samme måde.
Det oprindelige hold af forældre, tanter og onkler have tidligere arbejdet sammen på nogle af de største navne på internettet – herunder Skype, Yahoo!, Microsoft og Qualcomm – og holder i dag til i London.
For at se en video om Lifecake og øvrig information om virksomheden kan du besøge www.lifecake.com.
Besøg App Store eller  Google Play for at downloade app'en.

Om Canon

Canon Europa er som den regionale salgs- og marketingorganisation for Canon Inc. repræsenteret i 116 lande og beskæftiger flere end 17.000 personer i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA). Canon Danmark A/S tilhører den europæiske organisation og beskæftiger ca. 300 medarbejdere og omsætter for ca. 1 mia. kr. årligt.

Canon blev grundlagt i 1937 med det specifikke formål at fremstille det bedste kvalitetskamera til sine kunder og har gennem sin utrættelige passion for the Power of Image siden udvidet sine teknologier på mange andre markeder og etableret sig som verdensførende leverandør af både consumer- og business-imagingløsninger. Blandt selskabets løsninger findes produkter, der strækker sig fra digitale kompakt- og spejlreflekskameraer over broadcast-objektiver og bærbare røntgenapparater til multifunktions- og produktionsprintere, som alle er understøttet af et udvalg af værdiskabende løsninger.

Canon investerer kraftigt i forskning og udvikling for at kunne levere de bedste og mest innovative produkter og services til sine kunder. Canon giver dermed enhver kunde – fra hobbyfotografen til professionelle printvirksomheder – muligheden for at realisere deres egen passion for billedet.

Canons virksomhedsfilosofi er Kyosei – ‘at leve og arbejde sammen for det fælles bedste’. I EMEA stræber Canon Europa efter en bæredygtig udvikling af sin forretning, med fokus på at reducere sin egen påvirkning på miljøet og ved at hjælpe sine kunder til at mindske deres, når de bruger Canons produkter, løsninger og services. Canon har opnået en global ISO 14001-godkendelse, hvilket demonstrerer en miljøledelsesstandard i verdensklasse.

Mere information om Canon Danmark findes på www.canon.dk

Else-Marie Westh Canon Danmark A/S