Canon overtager Milestone – og tager et stort skridt inden for netværksbaseret videoovervågning

Søborg, den 13 juni 2014 – Canon, verdensførende i imaging-løsninger, har i dag offentliggjort indgåelsen af en aftale om køb af den danske virksomhed Milestone Systems A/S, som er markedsledende inden for åben platform software til videoovervågning. Købet sker via Canons datterselskab Canon Europa N.V. . Kombinationen af Canons innovative imaging-teknologi og Milestones førende ekspertise inden for videoovervågningssoftware skaber en stærk aktør på det hurtigt voksende marked for netværksbaseret videoovervågning.

Milestone logo portrait black with tagline_Highres.jpg

Canon har en klar ambition om at sikre fremtidig vækst via diversifikation, og har udpeget netværksbaseret videoovervågning som et nyt strategisk forretningsområde. Canons software-kompetencer inden for dette område styrkes betydeligt ved overtagelsen af Milestone.

Rokus van Iperen, President & CEO i Canon Europa, Mellemøsten og Afrika, udtaler: ”Canon sigter efter en førende position inden for netværksbaseret videoovervågning, og vi har i dag foretaget en strategisk vigtig investering med henblik på at realisere vores mål om at vokse på dette marked. Sammen med Milestone kan vi vokse hurtigere ved at tilbyde nye avancerede produkter og løsninger til nye sektorer gennem nye kanaler, alt sammen med henblik på at tilbyde vores kunder større værdi. Vi er meget begejstrede for udsigten til at arbejde sammen med så talentfuld og innovativ en virksomhed, og vi byder Milestone velkommen i Canon-koncernen.”

Lars Thinggaard, President & CEO, Milestone Systems: ”Milestone er utrolig begejstret over det store potentiale, der hører med til det at være en del af en global koncern. Canon respekterer den måde, vi har opbygget vores virksomhed på sammen med vores partnere baseret på vores strategi om at tilbyde løsninger via en åben platform. Canon støtter derfor også vores behov for at forblive et uafhængigt selskab inden for Canon-koncernen. Vi føler, at dette skridt vil løfte både vores forretning og vores support til vores leverandører og partnere op på et nyt niveau.”

Milestone er globalt førende inden for videoovervågningssoftware, har stor fokus på innovation og besidder stærke kompetencer inden for konsulent- og videreuddannelsesydelser. Dette gør det muligt at skabe stærk synergi med Canons kundefokus og R&D-kultur. Som en del af Canon-koncernen vil Milestone være i stand til at accelerere sin vækst og udvikling af nye produkter, samt udvide sin globale tilstedeværelse via Canons forretnings- og kundekanaler.

Milestones ledelse fortsætter efter gennemførelsen af transaktionen, og de er dedikerede til at gøre transaktionen til en succes.

Om Milestone Systems

Milestone Systems blev stiftet i 1998, og er ifølge IHS Inc. (tidligere IMS Research) den globale markedsleder inden for åben platform software til IP-baseret videoovervågning. Milestone leverer effektiv overvågningsteknologi, som er let at administrere, er pålidelig og anvendes i tusindvis af kundeinstallationer verden over. Med produkter, som understøtter det bredeste udvalg af netværkshardware og integration med andre systemer, leverer Milestone førende løsninger, som gør organisationer i stand til at implementere videoovervågning, hvorved de kan håndtere risici, beskytte medarbejdere og aktiver, optimere processer og reducere omkostninger. Milestones software forhandles via autoriserede og certificerede partnere. Besøg www.milestonesys.com for yderligere oplysninger.