Dokumentarfilmen ‘Canon: A Year in Fashion’ fejrer "The Power of Image" i mode

Søborg, den 12. februar 2014 – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, har i dag udgivet ‘Canon: A Year in Fashion’, en dokumentarfilm, der fejrer det uadskillelige forhold mellem billeder og mode. Filmen har premiere i dag for at opbygge spænding op til London Fashion Week 2014, som Canon for niende år er officiel sponsor for.

London Fashion Week.jpg
© Arron Leppard, London Fashion Week DAKS Spring Summer Collection 2014

Filmen præsenteres af Andy Torres, bloggeren bag StyleScrapbook.com, og fortæller historien om forholdet mellem fotografi og mode, set gennem øjnene af dem, der arbejder bag scenen – fra fotograf, filmskaber og Canon Explorer Clive Booth og fotograf Tony Wellington til chefdesigner Henry Holland og Caroline Rush, CEO for British Fashion Council. I filmen kan man også opleve dem, som netop er begyndt i modebranchen – de unge fotografelever, som for første gang i 2013 skød forskellige shows ved catwalken.

James Leipnik, Chief of Communication, Canon Europe, Middle East and Africa, kommenterede: “Vi er meget stolte over at kunne præsentere dokumentarfilmen ‘Canon: A Year in Fashion’ for dem, der deler vores passion for mode og for "The Power of Image". Den nye film giver et glimrende indblik i det kreative arbejde, som sker bag scenen af London Fashion Week, og sætter et klart spotlight på de talentfulde professionelle, hvis arbejde vi alle sammen beundrer. Og gennem de sociale medier kan vi dele dette med et endnu bredere publikum end nogensinde før.”

Som Official Imaging Partner for British Fashion Council har Canon også en række spændende initiativer på vej til både London Fashion Week og Vodafone London Fashion Weekend for at demonstrere billeder og videos rolle i modebranchen.

Akkrediterede professionelle fotografer vil igen i år kunne få tips og råd, få adgang til essentielle vedligeholdelsestjenester, låne udstyr og få hjælp med små reparationer fra et dedikeret team af teknikere på Canon Professional Services (CPS) Centre i Somerset House. Derudover vil de også benytte sig af særlige Canon-busser til at transportere sig til og fra forskellige steder rundt omkring i London for at overvære catwalk shows.

Som en del af virksomhedens initiativ til at støtte modedesignere har Canon arbejdet sammen med Henry Holland, så han ved hjælp af Canon-projektorer kan vise sine unikke designs på skærme under sine catwalk shows. Skodesigner Sophia Webster vil printe et butiksskilt på Mayfair Hotel med en Océ Arizona flatbed-printer, mens Canon også har hjulpet Phoebe English i ugerne op til London Fashion Week med at printe indbydelserne til hendes show og hendes lookbook og ved at vise hendes film på Canon Cinema & Presentation Space i Somerset House.

Under Vodafone London Fashion Weekend vil Canon Fashion 360˚ Studio igen give de besøgende mulighed for at stå model og blive fotograferet af 64 Canon EOS 100D-kameraer. Billederne vil derefter blive integreret i en 8 sekunders lang 360-graders filmklip, som kan blive delt øjeblikkeligt via sociale medier. I september 2013 fik flere end 5.000 besøgende taget deres billeder af Canon i dette studie.

Flere højdepunkter fra Canons sponsoraktiviteter i London:

• Som Digital Showcasing Partner på London Fashion Week vil Canon give live screenings fra catwalk shows, præsentationer af designere og vise dokumentarfilmen ‘Canon: A Year in Fashion’ på Canon Cinema & Presentation Space i Somerset House.

• Nelson Stairway-området i Somerset House vil byde på fire bemærkelsesværdige printinstallationer, med billeder fra de professionelle modefotografer Clive Booth, Tony Wellington, Jeff Moore og Ki Price, som alle sammen er printet på Canon imagePROGRAF-storformatprintere.

• Som en del af ‘Shoot like a Pro’-initiativet vil elever fra Canon Professional Network-programmet have muligheden for at skyde ved catwalken på Vodafone London Fashion Weekend og indsende deres billeder til ‘Best Shot’-konkurrencen og få chancen for at vinde et Canon-kit.

• Tre modefotografer vil finde en heldig vinder af #CanonFashion-konkurrencen, som vil få glæde af en komplet oplevelse på London Fashion Week, herunder en shoppingtur i Topshop sammen med blogger Andy Torres fra StyleScrapbook.com. Canon vil også forære tyve par adgangskort væk til Vodafone London Fashion Weekend for den 22. februar via Twitter.

London Fashion Week (14.-18. februar) er den største begivenhed i den britiske modekalender og bliver kort derefter fulgt af Vodafone London Fashion Weekend (20.-23. februar), Londons mest eksklusive designer shopping-begivenhed. Canon er også hovedsponsor for Milan Fashion Week, en af hovedsponsorerne for Paris Fashion Week, hovedsponsor for Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm og Professional Photo Partner for Mercedes Benz Fashion Week i Rusland.

Følg Canon på Facebook og på Twitter #CanonFashion for den seneste information om Canon og mode.

Videoen kan ses på: