Canons genbrugsprogram for tonerpatroner fylder 25 år

SØBORG, 30. marts 2015 – Canon Europa, verdensførende inden for imaging-løsninger, fejrer 25-årsdagen for virksomhedens genbrugsprogram for tonerpatroner. Programmet er for originale Canon-tonerpatroner og er udviklet til at minimere anvendelsen af ressourcer, samtidig med at det sætter kunder i stand til at få opfyldt deres printbehov.

25_toner.jpg

Canons patroner er udviklet med henblik på genbrug; HIPS-plast (High Impact Polystyrene) kan genbruges flere gange og stadigvæk opretholde et kvalitetsniveau som svarer til nyt materiale. Takket være en kombination af genbrug af dele, genanvendelse af materiale og energiindvinding sørger dette program for, at der ikke er noget affald fra Canons tonerpatroner, som ender på lossepladsen. Patroner, som returneres af kunder i Europa, sendes til Canon Bretagne SAS i Frankrig, hvor de gennemgår en særlig genvindingsproces i et lukket kredsløb, så de kan blive til nye patroner.

Canon var den første virksomhed, der introducerede et genbrugsprogram for tonerpatroner i 1990. I dag findes programmet, som er gratis for kunderne, i 24 lande verden over – hvoraf 18 er i Europa.

Ved udgangen af 2014 havde Canon indsamlet og genbrugt ca. 344.000 ton brugte patroner på verdensplan, hvormed virksomheden har reduceret behovet for nye råmaterialer med 232.000 ton og sparet over 502.000 ton CO2. Canons virksomhedsfilosofi er Kyosei, som betyder ‘at leve og arbejde sammen for det fælles bedste’. Fokusset på indsamling og genbrug af tonerpatronerne er en del af Canons miljøstrategi og engagement i cirkulær økonomi – dette sætter kunder i stand til at drage fordel af teknologien med en mindre miljømæssig påvirkning. I dette tilfælde bliver det opnået gennem at mindske affaldet og genbruge materialer.

Kunder kan finde mere information om, hvordan de kan genbruge deres patroner sammen med Canon ved at besøge Canons website om genbrugsprogrammet. For at opnå enestående resultater anbefaler Canon at bruge originale patroner. Læs mere om Canons genbrugsprogram på det særlige website om programmets 25-årsdag.