Canon PIXMA MX495 - et sandt overflødighedshorn til hverdagsbrug i hjemmet og på kontoret

Søborg den 4. februar. Canon har netop annonceret en opdatering til PIXMA printer-serien, og det er sket med lanceringen af PIXMA MX495, der er designet til hjemmet eller det lille kontors mangfoldige printbehov. Den nye printer erstatter MX395 og byder blandt andet på en bred palette af opkoblingsmuligheder lige fra Wi-Fi til support for Canons forbedrede PIXMA Cloud Link - alt sammen i en kompakt multifunktions inkjetprinter. Med introduktionen af PIXMA MX495 sikrer Canon, at alle modeller i PIXMA serien er udstyret med disse muligheder.

PIXMA MX495

Mange opkoblingsmuligheder
PIXMA MX495 er en All-In-One enhed, der kan printe, kopiere, scanne samt sende og modtage fax. Den udmærker sig blandt andet ved en attraktiv pris, en intuitiv brugerflade samt integreret Wi-Fi og mulighed for at printe fra en række cloud baserede tjenester.
Med integreret Wi-Fi kan MX495 deles mellem flere forskellige computer - såvel stationære som bærbare - samt trådløse enheder, hvilket giver brugerne høj grad af fleksibilitet uanset om der skal printes dokumenter, PDF-filer, e-mails, præsentationer eller fotos. MX495 er kompatibel med Apple AirPrint™ og Google CloudPrint™ samt PIXMA Printing Solutions app’en, der kan downloades gratis via Apple Store eller Google Play. Det betyder, at det er særdeles nemt at printe, uanset hvilken type af enhed, der er koblet til printeren.
MX495 kan endvidere kobles op til Canons PIXMA Cloud link, hvilket gør det muligt at printe såvel dokumenter som fotos fra cloud-baserede tjenester såsom GoogleDrive™, Dropbox™, Facebook™ og OneDrive™. Det er endvidere muligt at scanne JPEG- samt PDF-filer og lagre dem i skyen eller sågar sende dem direkte til f.eks. en tablet eller smartphone via PIXMA Printing Solutions app’en. Dokumenter kan ligeledes scannes og sendes som vedhæftede filer til en e-mail. MX495 understøtter Access Point Mode, hvilket gør det muligt at forbinde tablets og smartphones til printeren uden, at der er behov for en internet forbindelse.

Overlegen software
Ganske som de øvrige modeller i Canons PIXMA serie får man med købet af MX495 adgang til Canons My Image Garden software (PC kompatibel), som kombinerer hele den omfattende PIXMA software palette i ét, brugervenligt interface, der helt transparent giver nem og hurtig adgang til såvel print som scanning. Desuden skal nævnes Easy-PhotoPrint+ softwaren, der er tilgængelig sammen med PIXMA Printing Solutions app’en, og inkluderer billeder, skabeloner, diverse lykønskningskort samt kalendere, som brugeren nemt kan tilpasse til eget brug.

Nøglefunktioner på PIXMA MX495:

•    FINE Cartridge med 2 pl. blækdråber og op til 4800 dpi printopløsning.
•    ISO ESAT: 8.8 ipm. (sort/hvid) 4.4 ipm. (farve).
•    XL blækpatroner som tilbehør.
•    Wi-Fi og Access Point Mode.
•    PIXMA Printing Solutions app.
•    Kompatibilitet med Apple AirPrint™ og Google Cloud Print™.
•    PIXMA Cloud Link (print og scan).
•    Scan til e-mail.
•    Easy-PhotoPrint+ software.

Tilgængelighed:

PIXMA MX495 kan købes fra begyndelsen af marts måned.

Vejledende pris på PIXMA MX495 er 590 kr.

PIXMA MX495 Images
PIXMA MX495 Specification Sheet [PDF, 68 KB]