Canon lancerer serie af business inkjet printere til mindre virksomheder

Søborg den 26. august 2014: Canon har i dag annonceret en markant opdatering til sit sortiment af printere i det såkaldte SoHo segment (Small Office & Home), altså printere til brug i mindre virksomheder og i hjemmet, hvor der er behov for en printkapacitet af en vis størrelse. Det er sket med lanceringen af printerserien MAXIFY.

MAXIFY MB2050.jpg
MAXIFY MB2350.jpg
MAXIFY MB2050
MAXIFY MB2350

MAXIFY MB5050.jpg
MAXIFY MB5350.jpg
MAXIFY iB4050.jpg
MAXIFY MB5050
MAXIFY MB5350
MAXIFY iB4050

Canons nye serie med MAXIFY-inkjetprintere består af fire multifunktions printere (MFD), MAXIFY MB2050, MB2350, MB5050 og MB5350. Desuden består serien af en enkelt enkeltfunktions printer (SFP), nemlig iB4050. MAXIFY serien gør det muligt for Canon at tilbyde højere grad af valgmulighed i forhold til især de mindre virksomheder, der er på udkig efter professionel farveprint i høj kvalitet samt ikke mindst kopi-, indscannings- og faxfunktioner.

Solidt design og ekstra pålidelighed
Alle modellerne i den nye MAXIFY serie er designet til at være robuste og kunne håndtere store mængder af print. MB2050 og MB2350 har en kapacitet på op til ca. 1.000 sider om måneden, mens MB5050, MB5350 og iB4050 er designet til en kapacitet på op til 1.500 sider om måneden. De nye modeller øger desuden produktiviteten med en First Print Out Time (ISO-FPOT) så lav som 7 sekunder  og en printhastighed (A4) på 23 ipm i sort-hvid samt 15 ipm i farve .

Desuden tilbyder MAXIFY MB5350 Canons nye Single Pass 2-siders Scan funktionalitet, som takket være to CIS sensorer gør det muligt at scanne begge sider af et dokument samtidig. Det betyder naturligvis, at scan og kopieringshastigheden øges markant, hvilket sparer værdifuld tid, både i dagligdagen og ikke mindst ved store indscanningsopgaver.

Fornem kvalitet til en konkurrencedygtig pris
MAXIFY printerne leverer print i høj kvalitet til en konkurrencedygtig pris og benytter en ny Dual Resistant High Density (DRHD) blæktype, der er specifikt udviklet til denne nye printerserie. Erfaringerne er hentet fra Canons FINE ink teknologi, og den nye blæktype er især velgenet til forretningsdokumenter, idet den er modstandsdygtig over for vand, mærker samt ridser og dermed er særdeles holdbar. DRHD blækket leverer imponerende sort tekst samt grafik med levende farver i topkvalitet, samtidig med, at sideprisen er rimelig.

Printerserien er nemlig særdeles økonomisk og driftseffektiv, hvilket skyldes højkapacitets XL blæktanke. Således kan MAXIFY MB2050 og MB2350, der især henvender sig til hjemmekontoret, printe op til 1.200 sider i sort-hvid, mens MAXIFY MB5050, MB5350 og iB4050, der især henvender sig til mindre virksomheder, kan printe op til 2,500 sider i sort-hvid, før blækpatronen skal udskiftes. Brugerne kan desuden drage nytte af at købe Canons DRHD blækpatroner i såkaldte multi-packs, hvilket giver en besparelse på op til 20% .

Klar til det opkoblede kontor

Canons MAXIFY serie er udstyret med en række kommunikationsinterfaces og er således en perfekt og fleksibel printløsning i mange sammenhænge. Især i kontormiljøer, hvor printeren deles af mange brugere. Eksempelvis giver Wi-Fi mulighed for trådløs print fra mobile enheder. Canons MAXIFY Cloud Link tilbyder print fra og scanning til cloud-baserede services såsom Evernote, Dropbox, OneDrive og Google Drive - endda direkte fra printerens skærm. Derudover giver Canons MAXIFY Printing Solutions App same funktionalitet via en smartphone eller tablet. Printerne er kompatible med mobile printløsninger såsom Apple AirPrint og Google Cloud Print.

MAXIFY MB2050, MB2350, MB5050 og MB5350 printere rummer desuden Canons scan-til-e-mail funktion, som gør det muligt direkte fra printeren at sende scannede dokumenter og billeder som vedhæftede filer til en e-mail.

Effektiv omkostningsstyring
Med henblik på at gøre det nemmere at reducere printomkostningerne er den nye MAXIFY printerserie udviklet med henblik på at gøre det nemmere for en virksomhed at danne sig et overblik over printforbruget og ikke mindst printvanerne. Nævnes skal således også en række muligheder for adgangskontrol, blandt andet muligheden for at spærre for kopiering i farve med et password samt naturligvis statistik over det samlede print-, indscannings- og faxforbrug.

Tilgængelighed
•    Den nye Canon MAXIFY printerserie vil være tilgængelig fra oktober 2014.

MAXIFY MB2050 - nøglefunktioner
•    Første print (ISO-FPOT) klar på blot 8 sekunder.
•    Nem dokumenthåndtering med scan-til-skyen eller scan-til-e-mail.
•    Økonomiske XL blæktanke: 900 farve/1.200 sort-hvid sider.

MAXIFY MB2350 - nøglefunktioner
•    Vær produktiv med 23 ipm i sort-hvid/15 ipm i farve.
•    Mobil, trådløs print på farten via f.eks. smartphone eller tablet.
•    Nem dokumenthåndtering med scan-til-skyen eller scan-til-e-mail.
•    Økonomiske XL blæktanke: 900 farve/1.200 sort-hvid sider.
•    Effektivitet med 500-arks kassette og 50-arks automatisk dokumentføder.

MAXIFY MB5050 - nøglefunktioner

MAXIFY MB5350 - nøglefunktioner
•    Trådløs print og både på kontoret og på farten.
•    2-sidet scanning i én arbejdsgang.

MAXIFY iB4050 - nøglefunktioner
•    Trådløs print og både på kontoret og på farten.
•    Nem og enkel print fra cloud-baserede services.
•    Økonomiske XL blæktanke: 1.500 farve/2.500 sort-hvid sider.
•    Effektivitet med 500-arks cassette.

Vejledende priser og salgstart i Danmark er:

MAXIFY MB2050  1 299,00 kr  Oktober, 2014
MAXIFY MB2350  1 499,00 kr Oktober, 2014
MAXIFY iB4050    1 399,00 kr November, 2014
MAXIFY MB5050  1 799,00 kr November, 2014
MAXIFY MB5350  2 599,00 kr November, 2014

¹Gælder for MAXIFY MB2350, MB5050, MB5350 og iB4050.
²Gælder for MAXIFYMB2350, MB5050, MB5350 og iB4050.
³Gælder for MAXIFY iB4050, MB5050 og MB5350. Besparelser er baseret på prisen per side ved brug af Canons individual blæk vs. multipack -  udretnet med Canons anbefalede udsalgspriser.

MAXIFY MB2050-billeder
MAXIFY MB2350-billeder