Canon fornyer PIXMA-serien med fem nye modeller til kontoret og hjemmet

Søborg, 21 Januar 2014 – Med modellerne PIXMA iP8750, iX6850, MX475, MX535, og iP2850 har Canon udvidet sortimentet af såvel single- som multifunktionsprintere i den populære PIXMA-serie. De fem nye modeller henvender sig såvel til hjemmebrug som det mindre kontor. Samlet set er der tale om nyheder, der er kendetegnet ved et elegant design kombineret med høj grad af brugervenlighed.

PIXMA iP8750.jpg PIXMA iX6850.jpg
PIXMA iP8750 PIXMA iX6 850
PIXMA MX475.jpg PIXMA MX535.jpg PIXMA iP2850.jpg
PIXMA MX475 PIXMA MX535 PIXMA iP2850

Imponerende A3+ print til fotoentusiasten: PIXMA iP8750
En af nyhederne er A3+ modellen PIXMA iP8750, der især henvender sig til fotoentusiasten, som ønsker at træde et kvalitetsmæssigt trin op. Den rummer et 6-farve blæksystem med en separate patron til gråt blæk, hvilket sikrer både meget flotte farveprint og sort/hvid print med imponerende farve- og nuanceovergange. De fornemme detaljer opnås blandt andet takket være dråbestørrelsen på kun 1 picoliter samt opløsningen på 9600 dpi.

Ud over imponerende printkvalitet byder PIXMA iP8750 desuden på kontakt til omverdenen, idet den er udstyret med Wi-Fi interface og kan printe både via Google Cloud Print og Apple AirPrint, hvilket giver mulighed for at printe fra en lang række enheder. Yderligere kan brugeren ved at downloade Canon PIXMA Printing Solutions app direkte fra sin smartphone eller tablet vælge, hvilke fotos, der skal printes samt ikke mindst størrelse og papirkvalitet.

Høj performance i hjemmet: PIXMA iX6850
PIXMA iX6850, der erstatter den nuværende model iX6550, er perfekt til print af f.eks. større regneark, posters samt fotos. Det er en højt ydende A3+ printer med såvel ethernet som Wi-Fi interface.
Denne printer er ligeledes kompatibel med Canon PIXMA Printing Solutions app, Google Cloud Print og Apple AirPrint med henblik på at gøre det nemt at printe fra tablets samt smartphones.

PIXMA iX6850 byder på den perfekte kombination af høj kapacitet og høj kvalitet. 5-farve blæksystemet, der ud over de normale farvepatroner også rummer pigmenteret sort, sikrer såvel levende grafik som flotte billeder i fotolaboratoriekvalitet. Som tilbehør kan fås den sorte patron PGBK single XXL med en kapacitet på op til 1.000 A4 print i sort/hvid, hvilket giver høj grad af produktivitet.

Forbedret produktivitet i hjemmet: PIXMA MX475 and PIXMA MX535
De nye PIXMA MX475 og MX535 modeller byder både på høj grad af produktivitet og avanceret software til hjemmebrugeren og hjemmekontoret. Der er tale om All-in-One enheder til print, kopiering, scanning samt fax, og med netop med fokus på forbedret funktionalitet leveres disse to nye modeller med en high-speed 30 arks dokumentfødder samt multi-page kopierings- og scanningsfunktion. Desuden skal nævnes to-sidet print, der reducerer papirforbruget.

Også her bydes på Canon’s PIXMA Printing Solutions app samt support for Google Cloud Print og Apple AirPrint, hvilket giver mulighed for trådløs print fra tablet og smartphone uanset om, man er på kontoret eller på farten. Desuden giver MX535 adgang til Canon’s PIXMA Cloud Link, hvilket gør det muligt at printe såvel fotos som dokumenter fra cloud-baserede services som Evernote og Dropbox.

Effektiv hjemmeprint: PIXMA iP2850
PIXMA iP2850, der erstatter den nuværende model iP2700, henvender sig især til hjemmebrugeren. Her er der tale om en effektiv, kompakt single-funktions printer, som er specielt udviklet til hverdagens mangfoldige opgaver. Designet er elegant og kompakt, hvilket gør printeren nem at finde en plads til. iP2850 er forsynet med Canon’s FINE teknologi med både pigmenteret sort og farvestofbaseret blæk, hvilket sikrer print med skarp og tekstgengivelse og flotte fotoprint.

Desuden skal nævnes den energibesparende Auto Power Off funktion, der automatisk slukker for printeren, når den ikke har været benyttet i en given periode. Funktionen Auto Power On sørger ligeledes for automatisk at tænde printeren igen, når brugeren påbegynder et print.

Kosteffektiv print i høj kvalitet
Alle fem nye PIXMA printere kan forsynes med XL farvepatroner, der er større og giver en bedre printøkonomi end standardpatroner. iX6850 kan yderligere forsynes med en XXL tank med pigmenteret blæk, der giver print af op til 1.000 A4 dokumentsider. Både XL og XXL patronerne sikrer mellem 30 og 50 procent bedre printøkokonomi pr. side i forhold til andre sammenlignelige printere.

PIXMA iP2850 nøglefunktioner:
• Kompakt printer
• Auto Power On/Off
• Quiet Mode
• My Image Garden

PIXMA MX475 nøglefunktioner:
• Print, kopiering, scan, fax
• 30 arks arkfødder
• Mobil print og scanning
• Google Cloud Print og Apple AirPrint™ support

PIXMA MX535 nøglefunktioner:
• Print, kopiering, scan, fax, cloud
• 30 arks arkfødder
• 2-sidet print
• Mobil print og scanning
• Google Cloud Print og Apple AirPrint™ support
• PIXMA Cloud Link

PIXMA iX6850 nøglefunktioner:
• A3+ kontor printer
• Fem separate blækpatroner
• Wireless og LAN
• Mobil print
• XL og XXL blækpatroner som tilbehør

PIXMA iP8750 nøglefunktioner:
• A3+ fotoprinter
• Seks separate blækpatroner og sort/hvid print i høj kvalitet
• Fotolaboratorie kvalitet
• Direct Disc Print

For yderligere information kontakt produktansvarlig Morten Nørremølle: mon@canon.dk

Den vejledende pris på PIXMA iP2850er 349 kr
Den vejledende pris på PIXMA iP8750 er 2.999 kr
Den vejledende pris på PIXMA iX6850 er 1.699 kr
Den vejledende pris på PIXMA MX475 er 649 kr
Den vejledende pris på PIXMA MX535 er 799 kr

Canon Europe
Canon Europe er en regional salgs- og marketingorganisation i japanske Canon Inc., en verdensførende innovatør og leverandør af imaging-løsninger til både erhvervslivet og private kunder.

Canon Europe beskæftiger p.t. 16.000 personer fordelt på lokale kontorer i 20 lande og sælger til kunder i flere end 116 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA). Canons vigtigste forretningsområder i EMEA er: Business Imaging (udvikling af produkter, løsninger og services til kontorer og professionelle printmiljøer), Production Printing (storformatprint og kommercielt print samt business services), Consumer Imaging (foto, video, printere, scannere, faxmaskiner og multifunktionelle enheder), Professional Imaging (professionelt foto- og videoudstyr, projektorer, netværkskameraer og broadcast-løsninger) og Medical Imaging (digital røntgen og oftalmologi).

Canon Europes strategiske hovedkvarter ligger i Stockley Park, Uxbridge, i nærheden af London. Hovedkontoret er ansvarligt for strategi og god selskabsledelse, paneuropæiske forretningsmodeller, driftsmetoder og salg- og marketingfunktioner. Funktioner som jura, HR, Corporate Communications, ICT og regnskab ledes også centralt fra Stockley Park for at sikre ensartethed i hele Europa.

Canon Europe bidrager med ca. en tredjedel af virksomhedens globale omsætning. Canon Europes salg i første kvartal af regnskabsåret 2013 var på ¥ 246,4 mia. (USD 2,6 mia.). Beløbet i dollar er kun omregnet for underlette forståelsen og er omregnet som ¥ 94 = USD 1, den omtrentlige vekselkurs på Tokyo Foreign Exchange Market den 29. marts 2013.

Canon Europes omsætning for regnskabsåret 2012 var på ¥ 1.014 mia. (USD 11,6 mia. eller € 8,8 mia.). ¥ 87 = USD 1 og ¥ 115 = € 1, den omtrentlige vekselkurs på Tokyo Foreign Exchange Market den 28. december 2012.

Canon Europes tilstedeværelse i Europa styrkes gennem dets paneuropæiske brand-platform You Can. You Can blev lanceret i 2002 og er designet til at opfordre kunder til at udforske deres kreativitet og blive styrket af Canons teknologier. Canon er passioneret omkring the Power of Image og vil inspirere sine kunder og partnere til at realisere deres passion om at bringe billeder til live.

Canon Europe opererer under den globale virksomhedsfilosofi, Kyosei, og stræber efter en bæredygtig udvikling af sin forretning ved at levere værdi på alle markeder, til alle
kunder og interessenter.

Yderligere information om Canon Europe findes på http://www.canon-europe.com/