Canon vinder fire udmærkelser ved 2015 TIPA Awards

Søborg, 15. April 2015 – Canon annoncerer i dag, at virksomheden har fået tildelt fire hædersbevisninger af Technical Image Press Association (TIPA) – en af verdens førende foto-imaging- og presseassociationer. Hvert år tildeles TIPA-priserne de bedste produktlanceringer i det foregående år. I år er Canon igen blevet anerkendt for virksomhedens tekniske innovationer på tværs af dens mangfoldige produktportefølje, og priserne gik til de følgende Canon-produkter:

Best DSLR Expert_154
Best DSLR Expert:
EOS 7D Mark II
Best Easy Compact Camera_242
Best Easy Compact Camera:
IXUS 160, IXUS 165 and IXUS170
Best Expert DSLR Zoom Lens_162
Best Expert DSLR Zoom Lens:
100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
Best Pro DSLR Lens_162
Best Pro DSLR Lens:
EF 11-24mm f/4L USM

• Best DSLR Expert: Canon EOS 7D Mark II
  • Best Expert DSLR Zoom Lens: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
  • Best Professional DSLR Lens: Canon EF 11-24mm f/4L USM
  • Best Easy Compact Camera: Canon IXUS 160, IXUS 165 and IXUS 170

TIPA’s dommerpanel består af redaktører fra 27 af verdens førende foto- og imaging-magasiner, der er fordelt i 16 lande på fem kontinenter. Panelet mødes hvert år for at diskutere de nyeste imaging-produkter, og alt lige fra innovative teknikker til design og generel produktkvalitet indgår, når de udvælger og anerkender de bedste produkter og teknologier.
"Vi er stolte og ydmyge over igen at have fået en række TIPA Awards. Hvert år stræber vi efter at flytte grænser og at skabe utrolige og innovative produkter til både hobby- og professionelle fotografer. Priserne fra TIPA-panelet markerer vores vedvarende præstationer," fortæller Morten Nørremølle, Product Marketing Director, Consumer Imaging, Canon Danmark. "Vi vil gerne inspirere og invitere alle til at kigge på verden omkring sig og have det sjovt med at fotografere – uanset hvilket niveau du befinder dig på. Priserne er fordelt på alle produktserier, fra vores forbruger- og entusiastmodeller til vores professionelle kameraer, hvilket afspejler vores fortløbende engagement i at fremstille innovative produkter i enestående kvalitet."
Efter prisoverrækkelsen til Canons vinderprodukter udtalte TIPA’s dommerpanel følgende:

Best DSLR Expert: Canon EOS 7D Mark II

Canon EOS 7D Mark II har specifikationer, som appellerer til fotografer, der ved, hvad et DSLR kan levere. Det har en APS-C CMOS-sensor med 20,2 Megapixel opløsning, og huset er fremstillet af en vejr- og støvbestandig magnesiumlegering og rummer to DIGIC 6-processorer. Kameraet kan optage med hastigheder på op til 10 billeder/sek., og det har et 65-punkts AF-system (alle af krydstypen) samt en søger med 100 % dækning. Blandt spændende funktioner finder man HDR, multieksponeringsprogrammer, et intervalometer og en Bulb-timer til at optage lange eksponeringer. Kameraet har to kortslots til både SD- og CF-kort. Til at understøtte Full HD-videokvalitet findes der Dual Pixel CMOS AF, en særlig stereomikrofon og indbyggede indgange til høretelefoner.

Best Expert DSLR Zoom Lens: Canon 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM er designet til fullframe-kameraer, men kan også bruges til digitale spejlreflekskameraer med en APS-C-sensor, hvis man vil få et endnu større zoomområde. Det har en 4-trins Image Stabilizer og en hurtig, nærmest lydløs AF-motor (USM). Objektivet består af 21 linseelementer i 16 grupper, som bl.a. omfatter fluorit og Super UD- (Ultra-low Dispersion) linseelementer, til at levere høj billedkvalitet i hele billedrammen, og det har desuden Canons Air Sphere Coating (ASC) til at mindske ghosting (billedtræk) og flare (overstråling). Den cirkulære blænde med ni lameller giver jævn og imponerede bokeh. Designet med bagfokus har et flydeelement, som forbedrer AF-hastigheden, og som sikrer ensartet billedkvalitet ved alle brændvidder. Derudover har zoomen en mekanisme til at tilpasse zoomdrevet. Objektivet omfatter også en stativring.

Best Professional DSLR Lens: Canon EF 11-24mm f/4L USM
Canon-brugere har nu adgang til den bredeste synsvinkel hidtil, som findes på et retlinjet, fullframe DSLR-zoomobjektiv. Med en mindste fokuseringsafstand på 11 tommer (28 cm) leverer Canon EF 11-24mm f/4L USM billeder med den mindste grad af forvrængning. Det består af 16 linseelementer fordelt på 11 grupper og har et zoomsystem med tre grupper samt bagfokus. Det nye design omfatter fire asfæriske elementer til at mindske forvrængningen fra billedrammens center til kanten og et optisk system, som giver lige linjer og et minimum af krumning i hele området. Objektivet har desuden et Super UD- og et UD-linseelement, hvilket mindsker kromatisk aberration betydeligt, samt Canons SWC-coating til at reducere flare (overstråling) og ghosting (billedtræk). Det har gode forseglinger mod vand og støv og gør det muligt at tage fuld manuel kontrol over fokuseringen, selv i AF-indstillingen.

Best Easy Compact Camera: Canon IXUS 160/165/170
Canon er gået mod strømmen – hvilket muligvis har fjernet mulighederne for andre nye og spændende modeller i denne kamerakategori – og har lanceret kompakte og meget prismæssigt overkommelige kameraer, som leverer det mange kameratelefoner mangler: en stor optisk zoom og forbløffende billedkvalitet. IXUS 170 er et exceptionelt tyndt kamera (kun 22,6 cm i tykkelse) og har en meget stor optisk zoom: 12x (25-300mm-ækvivalent). Det har en sensor med 20 Megapixel opløsning og Intelligent IS, Canons justerbare Optical Image Stabilizer, som hjælper med at tage stillbilleder og 720p HD-videoer, der er fri for rystelser. Brugere kan benytte sig af Smart Auto Mode, som automatisk vælger de bedste indstillinger for hver scene, eller som vælger fra en række særlige effekter. IXUS 165 har også Intelligent IS, mens både IXUS 165 og IXUS 160 rummer en 8x zoom og en 20 Megapixel sensor.

For yderligere information kontakt kommunikationsdirektør Else-Marie Westh mail: Emw@canon.dk