Oplev og del photokina 2014 sammen med Canon

Søborg, den 28. august 2014 – Canon løfter i dag sløret for virksomhedens største interaktive miljø nogensinde på verdens største foto- og imaging-show photokina 2014. Canons program for showet vil give de besøgende en digital imaging-oplevelse, som sætter fokus på virksomhedens brancheførende udbud af produkter og services, og er tilrettelagt til at hjælpe fotografer med at fordybe sig i de nyeste teknologier.

Canons stand på photokina 2014 er dedikeret til den rejse, det er at afprøve forskellige fotografiske udfordringer. Standen er et åbent miljø, hvor de besøgende opfordres til at afprøve forskellige optagelsessituationer, under vejledning af eksperter på standen. Canon standen er langt mere end blot "touch and try"-demonstrationer og vil i stedet give mulighed for virkelig at opleve Canon-sortimentet.

Der vil også være live-præsentationer på standen med Canons verdensberømte foto-ambassadører. Man vil bl.a. kunne opleve landskabs- og rejsefotograf David Noton, fotojournalist og dokumentarfilmproducent Ulla Lohmann samt action-fotograf Richard Walch. Alle vil give deres førstehåndsberetning om, hvordan Canon-produkter hjælper dem med at virkeliggøre deres individuelle visioner. Derudover vil Canon Explorer Jörg Kyas tage imod interaktive udfordringer fra de besøgende – en enestående lejlighed for entusiast-fotografer til at lære om nye stile eller teknikker.

Endvidere vil irsita, Canons specialudviklede platform til håndtering og deling af en verden af billeder, blive demonstreret, for at understrege Canons engagement i at fremme mulighederne med digitale tjenester. Besøgende vil også kunne gennemse Canon-udstyr og sammenstykke deres egen "virtuelle kamerataske" ved at bruge touchscreens, som findes rundt omkring på standen.

"For os handler photokina 2014 om at  omgive kunderne med en verden af spændende imaging-muligheder", siger Alessandro Stanzani, Head of Consumer Imaging, Canon Europe. "Vi skaber et miljø med oplevelser, som vil udfordre de besøgende til at tænke meget mere over deres fotografi. Vores tilstedeværelse på photokina vil demonstrere det ypperste inden for produkt- og service-innovation, samtidigt med vi opfordrer nysgerrige fotografer til virkelig at engagere sig i Canon-brandet."

For at give at de besøgende et minde om oplevelser, vil der blive stillet Canon Live Pass RFID-kort til rådighed, så gæsterne kan scanne kortene ved centrale punkter på standen, så kan man skabe et "souvenir"-site, som er skræddersyet til ens interesseområder, og som man kan se på efter showet. De, der ikke deltager, kan holde sig opdateret via Canon Europas officielle YouTube-kanal https://www.youtube.com/CanonEurope, hvor videoklip vil give et sammendrag af hver dags begivenheder. Alternativt kan man følge med live på Facebook på https://www.facebook.com/canonatphotokinaeller på Twitter: @CanonPhotokina / #CanonPhotokina. En virtuel tur af Canon-oplevelsen og andet Canon photokina-indhold vil kunne ses på et særligt photokina-website: www.canon.de/photokina.

Du finder Canons stand i Hall 3.2 For at registrere din deltagelse kan du besøge www.canon.de/photokina.