Usædvanlige billeder af nordlys optaget med ME20F-SH

Søborg, 21. september 2015 – Canon Europe annoncerer, at det norske filmselskab AURORA Skycam er den første virksomhed i verden, der har anvendt det nye ME20F-SH High Definition-videokamera til at indfange meget detaljerede billeder i svagt lys af en af verdens mest spektakulære naturfænomener: nordlyset.

shot on the ME20F-SHAURORA Skycam-teamet anvender ME20F-SH til at optage nordlys i næsten komplet mørke

Billedmaterialet, som blev filmet i august i Norge, viser nordlyset i hidtil uset klarhed og afslører farve- og HD-detaljer, som ifølge AURORA Skycams Anders Hanssen har "åbnet for nye, kreative muligheder".

Hanssen fortsætter: "Det er det mest utrolige kamera, som findes på markedet, og er en revolution inden for nattefotografering. Vi blev vildt begejstrede, og vi vil aldrig mere bruge noget andet kamera. For os er det en stor ære at få den opmærksomhed fra Canon Inc. og Canon Europa, og vi er meget taknemmelige for at blive valgt som de første i verden til at producere en film med dette kamera.”

AURORA Skycam havde kun 12 dage til rådighed i august til at lave denne film, og de tilbagelagde mere end 4.600 km med stop i bl.a. Juvasshytta, Geirangerfjorden og Lyngsalpene og sejlede med hurtigruten på strækningen Svolvær til Finnsnes. De stod over for en række udfordringer hvad angår vejr, optagelsessteder, mørke osv., ”men ME20F-SH fungerede simpelthen fantastisk”, konkluderer Hanssen.

Kieran Magee, Marketing Director, Professional Imaging, udtaler: "Vi er meget glade for at se Anders Hanssens fantastiske optagelser. Hans utrolige film viser blot, hvad man kan gøre med ME20F-SH, og vi glæder os til at se flere nye og spændende ting, som andre vil fremstille med dette kamera!"

ME20F-SH blev lanceret i juli 2015 og er et professionelt all-round-videokamera, som kan optage i fuld farve og HD i situationer med meget lidt lys. Kameraet kan prale af en brancheførende og suveræn maksimal ISO på over 4 mio. (+75 dB) og gør det muligt at optage i en lang række situationer, som tidligere havde været umulige.

Læs mere om projektet på Canon’s Professional Netværk og se filmen på YouTube.

For yderligere information kontakt nordisk produktchef John Hudson. Mail: joh@canon.dk

Industrial Product News