irista fra Canon – stedet hvor billeder lever

Søborg, den 5. juni 2014 – Canon løfter i dag sløret for irista – en avanceret, cloud-baseret billedhåndteringsplatform, som giver brugerne mulighed for at få adgang til, få glæde af og håndtere deres billedbiblioteker som aldrig før.

irista.jpg

I dag optager folk flere tusinder digitale billeder, som ligger spredt på forskellige enheder. irista er designet til at hjælpe med at arrangere billedbibliotekerne ét centralt sted. irista, der tidligere er kendt som beta-versionen Project1709, gør det nemt at finde ethvert billede eller minde – uanset om det blev optaget med et kamera, en smartphone eller en tablet – irista er udviklet omkring fire forbrugerbehov:
  • Brugervenlighed: Gøre det hurtigt og nemt at finde hvilket som helst billede i en fotosamling
  • Tilslutningsmuligheder: Dele billederne direkte på sociale netværkssites og holde styr på likes og kommentarer
  • Inspiration: Et sted for brugerne til at interagere med deres billeder, forbedre deres fotografiske evner og til at få mest ud af deres fotos
  • Overblik til alle: Alle billeder er gemt sikkert ét sted, så de kan ses når som helst og hvor som helst

irista benytter sig af Canons uovertrufne viden om og erfaring med imaging og er blevet udviklet til alle, der vil håndtere deres minder. Den enestående brugeroplevelse kombineret med dets design giver folk igen kontrol over deres billedsamlinger.

Tjenesten understøtter en lang række filtyper, har ingen begrænsninger på filstørrelser og uploader automatisk nye tilføjelser til billedsamlinger. Et elegant brugerinterface understøttes af en effektiv søgefunktion, som gør det muligt for brugerne at finde et billede ud fra en lang række søgekriterier. Tjenestens strømlinede, fliseformede design omfatter funktioner som en brugerdefinerbar tidslinje og muligheden for at anvende tag-baserede filtre, hvilket gør det nemmere at finde billeder efter dato, sted, brugerdefinerede tags, objektivtype og meget mere. Integration med sociale netværkssites som Facebook® og Flickr direkte fra irista-interfacet giver brugerne endvidere mulighed for at poste billeder på begge platforme, men også til at holde øje med kommentarer og likes.

“Folk tager flere fotos på flere forskellige enheder end nogensinde før, men det kan være svært at få glæde af billederne, hvis de er gemt forskellige steder,” fortæller John Hudson, produktchef hos Canon Danmark. “Med irista har vi bygget en platform, som løser dette problem. Det er p.t. den eneste tjeneste af sin slags, og den er udviklet fuldstændigt omkring brugerens behov – hvilket er et resultat af de mange tilbagemeldinger, som vi har modtaget under beta-fasen. Det er en uvurderlig ressource for dem, der elsker deres billeder, og tjenesten vil kun blive bedre, i takt med at vi tilføjer flere og flere funktioner med tiden.”

irista er tilgængelig for alle, og der er mulighed for at købe ekstra lagerplads for at dække ethvert behov. "Start"-versionen tilbyder 10 GB cloud-lagerplads helt gratis. Det giver hobbyfotograferne fuld brug og funktionalitet og gør irista-platformen til et perfekt sted til at håndtere billedbiblioteker eller bestemte fotoprojekter. Avancerede entusiaster og professionelle brugere, som behøver mere plads, kan også vælge blandt to yderligere lagringsmuligheder: Op til 50 GB eller op til 100 GB for et månedligt eller årligt abonnement.

Der er følgende irista-abonnementer:

• Op til 10 GB: Gratis og fuld funktionalitet
  • Op til 50 GB: € 4,99/måneden eller € 49,00/året
  • Op til 100 GB: € 10,99/måneden eller € 109,00/året

irista er nu fuldt tilgængelig. Tilmeld dig på: www.irista.com

irista billeder