Disneyland Paris bruger Canon Cinema EOS-produkter til sin nye attraktion Ratatouille

Søborg, den 4. november 2014 – Canon er stolt over at kunne meddele, at Walt Disney Studios Park nu også findes blandt de prestigefyldte brugere af Canons Cinema EOS-produkter. En serie af nye videoer for den nye attraktion, Ratatouille: L’Aventure Totalement Toquée de Rémy (Ratatouille: Rémys skrupskøre eventyr), er blevet filmet i 4K med en kombination af fem EOS C500- og EOS-1D C-spejlreflekskameraer samt en lang række Canon-objektiver, herunder flere end 20 objektiver fra EF L-serien og EOS Cine-objektiver. Videoerne er blevet filmet af den anerkendte franske instruktør, Sébastien Devaud, som var blandt dem, der banede vej for at bruge spejlreflekskameraer til at skyde film.

Disney Ratatouille

Attraktionen, Ratatouille: l’Aventure Totalement Toquée de Rémy, er baseret på Disney-Pixars mest franske tegnefilm (som havde premiere i 2007) og åbnede den 10. juli 2014 efter fem års bygningsarbejde. Udfordringen taget i betragtning, besluttede Disneyland Paris sig straks for at filme i 4K. Ultra High Definition har en opløsning på mindst 8 Megapixel – fire gange så meget som det nuværende High Definition (HD) – hvilket giver komplet fordybelse i al action. I 2014 steg salget på dette marked betydeligt, og i maj 2014 blev der solgt flere Ultra High Definition TV-apparater end i hele 2013.

Canon har været pioner for udviklingen af 4K-kameraer med lanceringen af EOS C500- og EOS-1D C-spejlreflekskameraerne i 2012, som hurtigt blev populære på broadcast-markedet. Efter at have testet de forskellige varemærker og produkter, som findes på markedet, valgte Disney til sidst begge Cinema EOS-kameraer til projektet, da de havde de bedste egenskaber til at fremstille et resultat i professionel kvalitet og til at håndtere det udfordrende optagelsesmiljø (lys, 3D-projektion m.m.). Takket være dets kompakte størrelse blev EOS-1D C monteret på attraktionens ratmobiles, specialfremstillede køretøjer formet som rotter og med specialdesignet udstyr om bord, til dette arbejde.

Stéphane Dery, Canon France Professional Imaging Group Director, kommenterer: "Vi er meget beæret over at have Disneyland Paris som et af de varemærker, som har besluttet sig for at benytte sig af Canons Cinema EOS-system til deres nye attraktion. Dette partnerskab demonstrerer nok en gang Canons ubestridte knowhow inden for imaging og optik, især inden for 4K."

For yderligere information kontakt:
Produktchef John Hudson mail: joh@canon.dk

Disneyland Paris Images