Canon kigger ind i den digitale forbrugerfremtid for billeder og services på EXPO Paris 2015

Søborg den 13. oktober 2015: Udviklingen går hurtigt inden for forbrugernes anvendelse af digitale billedteknologier, og på Canon EXPO 2015 i Paris fra den 13. til den 15. oktober vil Canon Europa løfte sløret for koncernens planer for fremtiden, når det gælder måden, hvorpå vi fotograferer og deler vores billeder samt video. Canon er dedikeret til at udvikle nye teknologier, der skal hjælpe forbrugerne til stadig bedre visuelle oplevelser, og på Canon EXPO vil man kunne se en række spændende koncepter og teknologier, der fundamentalt vil ændre vores opfattelse af, hvad billedteknologi kan.

expo-banner.jpg

“EXPO er en utrolig vigtig begivenhed for os. I løbet af de seneste år har vi konstant forbedret og udviklet vores viden og ekspertise med henblik på at flytte grænserne for brugen af billeder og video. Vi tilpasser løbende vores forbrugerforretning til kundernes behov og fokuserer på at skabe nye services, der skal arbejde sammen med og supplere vores kendte hardware.

Alt hvad vi udstiller i Paris udstråler vores engagement til at gøre det endnu nemmere for alle at få endnu mere ud af billeder og video - uanset om det gælder muligheden for at se dem med næste generation af vores trådløse imaging hub Connect Station eller muligheden for at se ting, det menneskelige øje ikke kan se ved hjælp af vores 4 millioner ISO kamera. De bedste af vores billeder repræsenterer vigtige minder, og vi ønsker at hjælpe forbrugerne til at kunne genopleve dem i den bedst mulige kvalitet. På EXPO 2015 vil vi vise de mange spændende måder, hvorpå vi vil giver forbrugerne endnu bedre mulighed for at interagere med de digitale billedteknologier - både i dag, i morgen og i fremtiden”, siger Alessandro Stanzani, der er Head of Consumer Imaging Group i Canon Europa.

Support på hvert trin af billedrejsen
Canon fortsætter med at skubbe til og flytte grænserne for billedteknologi og er pionér for nye oplevelser samt muligheder. Gennem sit stadigt voksende økosystem af produkter og digitale forbrugerservices er Canon dedikeret til at understøtte forbrugerne på hvert eneste trin af deres rejse gennem billedoplevelsen, lige som man konstant arbejder på at gøre det lettere for alle at få mest muligt ud af såvel billeder som video - uanset hvilken enhed, de er optaget på.

På EXPO 2015 understreger Canon sit engagement, når det gælder om at forbedre og udvide sine digitale services samt apps til smartphones, og Canon vil vise de seneste løsninger, udviklet til at håndtere de stadigt voksende krav, forbrugerne stiller i forbindelse med håndteringen af stadig større mængder af billeddata. Efter overtagelsen af Lifecake i april, vil man på EXPO 2015 således kunne kaste et foreløbigt blik på de forbedringer, der kommer til at ske i den cloudbaserede billeddelingstjeneste. Desuden vil man kunne se hdbook EZ - en app, der snart lanceres til smartphones, tablets samt PC’er og som intelligent udvælger de bedste billeder fra foto- eller videoarkivet for derefter på få minutter automatisk at skabe en personlig fotobog.

Andre teknologiske højdepunkter på EXPO 2015 vil være:

• 8K kamera: Dette konceptkamera giver mulighed for at producere næste generations banebrydende video i imponerende kvalitet - uanset om der er tale om forrygende naturfilm eller nervepirrende sportsbegivenheder i en kvalitet, der giver en oplevelse som at være der selv.
  • 120 megapixel kamera: Dette prototype-kamera producerer billeder i super høj opløsning, dr næsten giver en 3D effekt, der giver en oplevelse af, at motivet befinder sig lige foran øjnene på beskueren. Det er især anvendeligt, når teknologien kobles med applikationer til 3D-print eller hologrammer.
  • 250 megapixel CMOS Sensor:Denne nye sensor er 30 gange skarpere end 4K og er Canons seneste sensor med ultra-høj opløsning. Den har for nærværende det højeste antal pixel på en CMOS sensor, der er mindre end en 35 mm. full-frame sensor, og kan faktisk gengive bogstaverne på siden af et rutefly, der befinder sig utrolige 18 km. væk.
  • 4 millioner ISO kamera:Dette kamera er i takket være Canons nye super lysfølsomme teknologi i stand til at optage video i fuld HD-kvalitet under ekstremt dårlige lysforhold. Det giver mulighed for at optage under forhold, det ikke var muligt under tidligere.
  • Intelligent Imaging for Life: Denne teknologi gør hjemmet til et levende lærred, når man skal genopleve sine billedminder. Med denne intuitive teknologi bliver det muligt at genopleve og interagere med billeder og video på helt nye måder - inklusive muligheden for at dele, beskære og printe billederne fra en interaktiv bordoverflade.

Hvis man ikke er i stand til at besøge Canon EXPO kan de nye teknologikoncepter og billedteknologier opleves virtuelt her: http://www.canon-europe.com/expo

For mere her for yderligere information:

Industrial Product News