Canon Europa lancerer sin hidtil største integrererede brand-kampagne i EMEA og opfordrer sine kunder til at "Come and See"

Søborg 15. september 2014 – Canon Europa annoncerer i dag sin største og mest omfattende brand-kampagne over for forbrugere nogensinde. "Come and See"-kampagnen vil som en del af en treårig kommunikationsstrategi opfordre forbrugere til at se nærmere på verden og inspirere folk til at indfange de berigende og fængslende historier, som udspiller sig overalt, hver eneste dag.

Come and See.jpg

Med udgangspunkt i forståelsen af, at forbrugerne ændrer den måde, de fotograferer og deler billeder på, stræber Canon efter at inspirere og støtte brugere på deres fotografiske rejse, som er under konstant udvikling. For at muliggøre opdagelsen af fascinerende historier og oplevelser er Canon dedikeret til at levere nye imaging-teknologier og kvalitetsudstyr, der kan hjælpe med at fremstille, bevare og dele varige minder og betydningsfulde øjeblikke.

"Come and See"-kampagnen vil blive lanceret på photokina, verdens største foto- og imaging-messe, og vil være den første, som understøtter Canons nye kommunikationsstrategi. Den kører som en europæisk kampagne fra den 15. september, samt på Canons egne platforme.

Kampagnen sættes i gang med to uventede og hidtil usete "Come and See"-historier: den første viser en Calcio Storico-kamp – en "historisk fodboldkamp". Midt iblandt Firenzes kunstgallerier og genkendelige turistattraktioner åbenbarer der sig en gammel version af en fodboldkamp. Det ligner mere en gladiatorkamp end en UEFA Champions League©-kamp, og deltagerne der er klædt i middelaldertøj og tackler, brydes og jager hinanden i vildskab for at få fat i bolden og vinde det ultimative trofæ – en ko. Den anden historie viser en flok hjorte, som går på opdagelse i et boligkvarter tæt på Epping Forrest i Sydøstengland. Mens beboerne sover trygt i deres senge om natten, strejfer hjortene fredfuldt omkring i det rolige boligkvarter og styrer i natten. Begge reklamefilm er optaget med Canon EOS C500 og EOS C300 og optaget over mange dage på grund af den uventede karakter af hver scene.

Tv-reklamen er produceret og instrueret af den anmelderroste, engelske filmskaber Jonathan Glazer. Han er kendt for sit revolutionerede arbejde, som omfatter spillefilm og musikvideoer med Jamiroquai og Radiohead, og han er bedst kendt for sine reklamefilm, som han har lavet for virksomheder som Nike™, VW™, Stella™ og Levis™, samt den famøse og skelsættende Guinness™ "Surfer"-reklame, som har toppet mange lister som en af de bedste reklamefilm nogensinde.

Den spændende og inspirerende kampagne vil blive aktiveret på tværs af marketingkanaler i hele EMEA. Annoncemateriale vil blive suppleret for yderligere at engagere forbrugerne i "Come and See"-initiativet sammen med en opfordring til at dele personlige historier og øjeblikke på sociale netværkssites. Derudover er der blevet udviklet en række salgsmaterialer, som kan bruges i detailhandlen, og der er også blevet udviklet kommuniakation til kunder for at engagere dem og forbedre deres oplevelse i butikken.

For yderligere at bringe kampagnen og treårs-strategien i spil har Canon lanceret et "Come and See"-websted, som giver forbrugere ”bag scenen” et indblik i de fascinerende historier, som er med i kampagnen, men også egenudviklede teknologiberetninger og diverse produktinformation. Endvidere er der blevet skabt en række produktspecifikke "Sådan gør du"-videoer af rejsefotograf Christopher Pillitz og natur-fotograf Jamie Hall for at give kunderne de allerbedste tips om kunsten at tage smukke fotos ved hjælp af Canon-produkter.

"Historiefortælling gennem fotos når nye højder af popularitet, og når man tænker på, at der forventes at blive taget næsten 1 billion billeder alene i år, har det aldrig været mere spændende at være en imaging-virksomhed," fortæller Else-Marie Westh kommunikationsdirektør for Canon Danmark.
 "I 80 år har vi nu opfordret kunder til at fortælle deres egen, unikke historie ved at tage, dele, printe og få glæde af fotos. I denne nye imaging-verden stræber vi ikke alene efter at stille de værktøjer til at tage, gemme og dele øjeblikke, som kan nydes for evigt, til rådighed, men også efter at give inspiration til at opdage øjeblikke og oplevelser undervejs."

Canon-teamet har samarbejdet med JWT, Canon Europas faste reklamebureau, til at udvikle kampagnen med "Fever PR", og PHD til udviklingen af mediestrategien for hele EMEA.  Besøg Come and See-webstedet, og få mere at vide om kampagnen på: www.canon-europe.com/comeandsee.