Få adgang til dine billeder overalt - Canon opdaterer irista

Søborg den 15. september 2014 – Canon har netop annonceret, at man i forbindelse med Photokina i Köln præsenterer en større opdatering af sin cloud-baserede billedhåndteringstjeneste irista, der blev lanceret i juni måned. Opdateringen rulles ud hen over efteråret som en del af næste udviklingstrin for tjenesten og byder blandt en hel række af nye funktioner på mulighed for at benytte tjenesten via tablet samt mulighed for at skabe sin egen fotobog direkte fra irista. Ligeledes skal nævnes integration med Canons Wi-Fi kompatible kameraer. Nyheder som alle er med til at forbedre brugeroplevelsen markant.

irista.jpg

Fra i dag vil det være muligt at uploade sine billeder til irista direkte fra kameraet således at billeder lagres på platformen med det samme, og du får adgang til dem fra alle kompatible enheder, blot med et tryk på en knap.
Muligheden for at benytte irista via såvel iOS som Android baserede tablets bliver tilgængelig fra december måned, og i den forbindelse skal nævnes, at brugerfladen er forbedret, så der gives mulighed for at benytte alle funktioner via tabletten uanset skærmstørrelse. Dermed er der mulighed for at håndtere hele billedbiblioteket på farten.

Endnu en nyhed i irista er support for integration med Adobe Lightroom, hvilket giver dig mulighed for at redigere dine billeder i Lightroom og derefter lagre dem direkte til irista, som dermed nemt og enkelt bliver et fælles lager for alle dine billeder. Integrationen med Lightroom giver endvidere mulighed for at uploade XMP-data til irista med mulighed for at søge i disse. Dermed kan du definere søgekritererier samt filtrere dine billeder på samme måde, som det sker i Lightroom, hvorfra det i øvrigt også er muligt at synkronisere sine billeder.

Som nævnt vil det desuden blive muligt at skabe og bestille imponerende fotobøger i Canon-kvalitet på baggrund af de billeder, der er lagret i irista. Du skal blot vælge de billeder, bogen skal indeholde, og - ligeledes fra irista - designe den og derefter afgive ordren, og du vil modtage en smuk fotobog i kvalitetstryk, som giver dig mulighed for at nyde dine billeder endnu mere. Denne funktion bliver klar før jul, udover muligheden for at fotobøger, kan du også printe dine fotos direkte fra irista.

irista er tilgængelig i tre forskellige udgaver. Gratis-udgaven giver mulighed for at lagre op til 10 GB, mens de to betalingsudgaver på 50 GB og 100 GB koster henholdsvis €4.99 pr. måned/€49.00 pr. år og €10.99 pr. måned/€109.00 pr. år.
Besøg www.irista.com for at se nærmere.

irista-billeder