Canon fejrer produktionen af 70 millioner EOS-kameraer

Søborg, den 6. februar 2014 – Canon annoncerer i dag at have nået en ny skelsættende milepæl inden for fremstillingen af EOS-kameraer og kan markere, at den samlede produktion af både analoge og digitale EOS-spejlreflekskameraer nu har passeret de 70 millioner eksemplarer. EOS-serien blev lanceret i 1987, og denne seneste milepæl markerer den hurtigste produktionsperiode nogensinde i EOS-historien og runder 70 millioner-mærket, blot et år og fire måneder efter at 60 millioner-mærket blev nået i oktober 2012.

Eos 70D.jpg 70 million.jpg

Blandt de Canon-kameraer, som har bidraget til denne milepæl, findes EOS 70D, som har Canons innovative Dual Pixel CMOS AF-teknologi, og det lille og effektive EOS 100D, som kombinerer et utroligt kompakt og let hus med særdeles høj ydeevne.

Canon engagerer sig i at blive en livslang imaging-partner med sine kunder og vil fortsætte med at fremstille innovative produkter, der sætter fotografer – uanset deres fotografiske erfaring – i stand til at indfange og dele deres historier i den bedst mulige billedkvalitet.