Canon fejrer produktionen af 250 millioner digitalkameraer og at virksomheden for 11. år i træk har den største globale markedsandel for kameraer med udskiftelige objektiver

Søborg, den 27. marts 2014 – Canon annoncerer i dag, at virksomheden har fastholdt sin førsteplads for globalt salg af kameraer med udskiftelige objektiver¹ for 11. år i træk² - Samtidig har Canon opnået en ny milepæl inden for fremstillingen af digitale kompaktkameraer og kameraer med udskiftelige objektiver og har nu passeret 250 millioner enheder³.

PowerShot G1 X Mark II (Large) EOS 70D FSL w EF-S 18-135mm IS STM
PowerShot G1 X Mark II EOS 70D

Blandt de produkter, som har bidraget til denne milepæl, findes EOS 70D, som har Canons innovative Dual Pixel CMOS AF-teknologi, og Canons ikoniske IXUS-serie, som med sine banebrydende, kompakte og stilfulde design har sat dagsorden for digitale kompaktkameraer.

Siden produktionen af virksomhedens første digitalkamera i midten af 1990'erne har Canon aktivt benyttet sig af sin know-how og ekspertise for at være på forkant med den teknologiske udvikling og for at blive verdensførende inden for imaging-løsninger. Med et stærkt produktudbud – for nylig styrket af virksomhedens nye førsteklasses digitale kompaktkamera, PowerShot G1 X Mark II – fortsætter Canon med at levere de mest alsidige og innovative produkter, der sætter folk, fra professionelle fotografer til hobbyfotografer, i stand til at udtrykke deres kreative passion og til at lave en visuel dokumentation af deres liv.

¹Digitale spejlreflekskameraer og kompakte systemkameraer
²Baseret på en undersøgelse, lavet af Canon, for perioden 2003 til 2013.
³Pr. 31. januar 2014