Canon opnår milepæl som den første der har fremstillet over 100 millioner udskiftelige objektiver

Canon fejrer i dag en ny milepæl inden for fremstillingen af nye objektiver og kan markere fremstillingen af virksomhedens udskiftelige objektiv fra EF-serien nr. 100 million[1]. Som den første producent i verden til at opnå fremstillingen af 100 millioner objektiver kommer denne bedrift blot ca. 11 måneder efter Canons annoncering om fremstillingen af 90 millioner objektiver i maj 2013.

EF_Lineup_100Million_image.jpg

I de seneste 27 år, siden lanceringen af virksomhedens egenudviklede EF-objektiver og EOS-spejlreflekskameraer i marts 1987, har Canon haft en førerposition i imaging-branchen og ført an i udviklingen af en lang række innovative og nye teknologier som den ultrasoniske motor (USM), billedstabiliseringsteknologien (IS) og et flerlags diffraktivt optisk element (DO). For nylig blev Canons EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x verdens første[2] super-telezoomobjektiv med en indbygget 1,4x extender.

Canons omfattende udvalg af EF-objektiver fortsætter med at blive brugt af både hobby- og professionelle fotografer verden over og består i dag af over 80 modeller, hvilket gør det til det største udvalg, som fås på markedet i dag. Nyere innovationer har fået EF-serien til at udvide sig på nye anvendelsesområder, fx med lanceringen af Canons EF Cinema-objektiver til videooptagelse i højeste kvalitet i januar 2012 og EF-M-objektiver til det kompakte systemkamera, EOS M, i september 2012.

Canon EF-seriens fortsatte popularitet blev for nylig igen markeret ved at virksomheden for 11. år i træk har den største globale markedsandel for salget af digitalkameraer[3] med udskiftelige objektiver[4]. Canon kunne endvidere markere endnu en milepæl inden for fremstillingen af EOS-kameraer, da den samlede produktion af både analoge og digitale EOS-spejlreflekskameraer i februar 2014 passerede de 70 millioner eksemplarer.

Canon vil fortsætte med at forbedre sine forskellige imaging-teknologier, som er baseret på dets optiske kerneteknologier, og fortsætte med at udvide den fotografiske og videografiske imaging-kultur ved at fremstille exceptionelle og pålidelige objektiver og kameraer, der dækker fotografers forskellige behov – fra førstegangsbrugere til øvede fritidsfotografer og professionelle.

[1]Den 22. april 2014.
[2]Blandt udskiftelige objektiver til spejlreflekskameraer.
[3]Digitale spejlreflekskameraer og kompakte systemkameraer.
[4]Baseret på en undersøgelse, lavet af Canon, for perioden 2003 til 2013.

EF 100 Million logo [ZIP, 18 KB]
EF 100Million Lineup - Current Models Image [ZIP, 1.3 MB]