Canon lancerer EOS C100 Mark II - andengeneration Cinema EOS

Søborg den 22. oktober 2014: Canon har i dag lanceret andengeneration af Cinema EOS System. Det er sket med EOS C100 Mark II med en helt nyudviklet teknologi til det professionelle videomarked. EOS C100 Mark II bygger naturligvis videre på den succes, Canon har opnået med forgængeren EOS C100, men EOS C100 Mark II byder på en markant teknologiopgradering, der leverer endnu bedre kvalitet, højere grad af fleksibilitet, nemmere betjening samt ikke mindst bedre mulighed for at dele sine optagelser.

EOS C100 Mark II.jpg

Førsteklasses resultater under alle forhold
Grundlæggende rummer EOS C100 Mark II den samme teknologiplatform, som man finder i flagskibet EOS C500. Således er EOS C100 Mark II udstyret med en særdeles kraftfuld billedmotor, der leverer enestående performance. Canons Super 35 mm. 8.3 megapixel CMOS sensor kombineret med en DIGIC DV 4 processor leverer de spændstige farver og den fornemme dynamik, der er kendetegnene for Cinema EOS camcorderne, mens et udvidet ISO område, der spænder fra 320 til 102,400 sikrer suveræn performance selv under dårlige lysforhold. EOS C100 Mark II rummer desuden et nyt processeringssystem, som yderligere forbedrer ydelsen ved at reducere moiré samt antialiasing, hvilket betyder endnu skarpere optagelser.

EOS C100 Mark II leveres med Canons avancerede Dual Pixel CMOS AF teknologi, hvilket gør det ekstremt nemt både at fokusere og flytte fokus mellem forskellige objekter i et motiv. Desuden er Canons Face Detection AF teknologi understøttet sammen med kompatible objektiver.

Bedre kreative muligheder
EOS C100 Mark II giver mulighed for at arbejde med to forskellige optageformater alt efter behov. Dual Format giver således mulighed for at optage simultant i fuld HD opløsning og enten MP4 op til 35 Mbps 60p eller AVCHD op til 28 Mbps 60p. Alternativt kan brugeren vælge at optage HD og SD til to forskellige SD kort, hvilket giver maksimal fleksibilitet og nem mulighed for at dele sine optagelser. Det er endvidere med til at udvide de kreative muligheder i EOS C100 Mark II, når det gælder håndtering og optagelser i såvel slow som fast motion.

Som den første camcorder i Cinema EOS serien er EOS C100 Mark II udstyret med integreret WiFi interface, hvilket er en klar forbedring i det daglige workflow. Nu er det eksempelvis nemmere end nogensinde før at dele sine filer via en FTP server. I situationer som f.eks. nyhedsreportering, hvor begivenhederne ofte går stærkt giver Dual Format funktionen desuden mulighed for hurtigt at dele SD-optagelser i lav opløsning hurtigt og nemt direkte fra denne hukommelseskort i camcorderen, mens de højt opløselige HD-optagelser er sikkert gemt på et andet.

Kompromisløs funktionalitet overalt
Takket være det robuste og kompakte design er EOS C100 Mark II den perfekte følgesvend i mange situationer. Men især den videofotograf, der arbejder på egen hånd, vil forstå at værdsætte fleksibiliteten. Den nye camcorder kan således overvåges og ikke mindst betjenes via Canons multifunktions fjernbetjening EC-V100. Det sker via en browserbetjent brugerflade samt det integrerede WiFi interface og gør det muligt at placere camcorderen på positioner, der tidligere var helt utænkelige. Det giver helt nye og ikke mindst kreative arbejdsmuligheder.

Skærmen på EOS C100 Mark II er redesignet og vipper nu ud til siden med henblik på at gøre optagesituationen endnu mere brugervenlig. Herunder, når videofotografen selv står foran kameraet og skal sikre sig, at motivbeskæringen er korrekt. Et nyt OLED display giver endnu mere kontrastfuld gengivelse samt mere levende farver, selv i kraftigt sollys. Camcorderen er endvidere udstyret med en forbedret elektronisk søger, der både kan trækkes ud fra huset og vippes for bedre ergonomi, lige som den er udstyret med et større øjestykke for bedre optagekomfort. Desuden skal nævnes langt mere fleksible muligheder for at arbejde med lyd, idet EOS C100 Mark II nu er forsynet både med en indbygget monomikrofon i selve huset samt en stereomikrofon i håndtaget.

EF objektiver - ubegrænsede muligheder
Som en del af EOS system er EOS C100 Mark II kompatibel med og ikke mindst optimeret til Canon’s verdenskendte EF-objektiver og 4K EF-cineobjektiver, der giver mulighed for fuld udnyttelse af alle de kreative muligheder.

Nøglefunktioner for EOS C100 Mark II:

• 8.3 megapixel Super 35 mm. CMOS sensor, ISO op til 102,400.
  • Dual Pixel CMOS AF samt Face Detection AF.
  • Dual Format AVCHD/MP4 optagelse op til 1080/60p.
  • OLED display, forbedret elektronisk søger.
  • Integreret WiFi samt mulighed for fjernbetjening.

For yderligere information kontakt produktchef John Hudson Email: joh@canon.dk

EOS C100 Mark II-billeder