Det nye EOS 7D Mark II – built for speed

Søborg, 15. september 2014 – Canon slipper i dag EOS 7D Mark II løs, det ultimative digitale spejlreflekskamera til at indfange al den action, som andre kameraer misser. Dette revolutionerende kamera bygger på best-in-class ydeevnen fra det ikoniske EOS 7D og udnytter teknologien fra flagskibskameraet, det professionelle EOS-1D X, og er helt enkelt skabt til hastighed. Det har en ekstrem styrke og ydeevne, så det kan give hobbyfotografer friheden til at optage en verden af action i hurtig forandring.

EOS 7D Mark II.jpg

EOS 7D Mark II er fuldstændig genskabt og nydesignet og har samme ydeevne som dets forgænger har plus meget mere. Kameraet er lavet til at indfange livets hurtigste øjeblikke: Det kan optage hele utrolige 10 billeder/sek. (bps) i samme høje opløsning og sætter sammen med et nyt 65-punkts AF-system med krydstyper og dobbelte DIGIC 6-processorer nye standarder for lynende hastighed og styrke.

EOS 7D Mark II er designet til at hjælpe dig med at indfange det perfekte øjeblik i enestående kvalitet og kan prale af en ny APS-C CMOS-sensor med 20,2 Megapixel opløsning med et standard ISO-område på ISO 100-16000, som kan udvides til ISO 51200. Sammen med en avanceret, højopløselig RGB+IR-målesensor med 150.000 pixels og innovativ registrering af flimmer sørger EOS 7D Mark II for, at du får flot eksponerede billeder. Kameraet kan fuldstændigt tilpasses til den måde, du optager på, og har brugerdefinerbare betjeningsknapper samt en ny søger, som giver næsten 100 % dækning. Med professionelle filmfunktioner, herunder live, ukomprimeret HDMI-output og Dual Pixel CMOS AF-teknologi hjælper EOS 7D Mark II dig med at nå nye niveauer af kreativitet.

Indfang action på et splitsekund
EOS 7D Mark II brillerer ved meget høje hastigheder og kan optage serier af helt op til 10 billeder i sekundet i fuld opløsning, blandt andet takket være en nydesignet lukker- og spejlmekanisme, som har en utrolig lukkercyklus, der kan klare 200.000 eksponeringer.

Den enestående reaktionsevne matches af det lynhurtige 65-punkts AF-system, som giver kompromisløs følsomhed og råstyrke til at låse sig fast på motiver med knivskarp præcision. Det kan prale af et af de mest avancerede AF-systemer i et kamera i denne klasse, hvor hvert AF-punkt er af krydstypen, og det midterste punkt har et dobbelt AF-punkt af krydstypen ved fokus på f/2.8 og EV-3 lysfølsomhed, hvilket giver dig uovertruffen præcision under alle lysforhold og for alle typer motiver. EOS 7D Mark II lader dig skræddersy AF-systemet vha. en brugerdefinerbar menu, som ligner EOS-1D Xs, hvormed du får fuldstændig kontrol over følsomhed og motivsporing, mens en ny, særlig knap til valg af AF-metode sætter dig i stand til direkte at skifte mellem AF-områder, uden at du skal fjerne øjet fra søgeren.

Klarhed, detalje og farve uden sammenligning
Hvad enten du optager indendørs eller udendørs, i naturligt eller kunstigt lys, så opnår du hele tiden perfekte eksponeringer med den nye RGB+IR målesensor med 150.000 pixels – den første af sin slags på et EOS-kamera, som omfatter følsomhed over for infrarødt lys og flimmer. En ny banebrydende flimmer-registrering sikrer, at billeder kun bliver optaget, når lyset er på sit højeste niveau – funktionen analyserer lyskilden på en smart måde og registrerer flimrende lys, som selv øjet ikke kan se.  Derudover arbejder EOS iTR AF- og AI Servo AF III-teknologier, som oprindeligt blev indført på EOS-1D X, sammen med den avancerede målesensor til at levere nøjagtig sporing af motivet.

Film lige ved hånden
EOS 7D Mark II bygger videre på dets forgængers filmegenskaber og har en ny række optagelsesfunktioner i professionel standard. Overlegen AF udføres af Canons unikke Dual Pixel CMOS AF-teknologi, så du kan optage med jævn og præcis fokus. For første gang på et EOS-kamera kan både Movie Servo AF-hastigheden og sporingsfølsomheden tilpasses af brugeren, hvilket giver dig komplet kontrol over pull focus-effekterne og overgangen mellem motiverne. Kameraet optager hvert eneste splitsekund af action i Full HD-kvalitet, og du kan vælge blandt en række billedhastigheder fra 24p til 60p til at få jævne bevægelser eller slow motion-effekter.

Det optagede materiale fra EOS 7D Mark II passer perfekt ind i eksisterende professionelle video-workflows, takket være det ukomprimerede (4:2:2) HDMI-output til eksterne optagere. Endvidere har EOS 7D Mark II nye, dedikerede mikrofon- og høretelefonstik til eksterne enheder for at sikre professionel lyd i hver optagelse samt lydløs betjening for at forhindre, at betjeningslyde optages, hvis indstillingerne ændres.

Dit kamera, din stil
EOS 7D Mark II er udviklet til at optage i de mest krævende situationer. Det har fået en forbedret vejrbestandighed og et robust hus i magnesiumlegering. Derudover sørger den indbyggede GPS og et digitalt kompas for, at du kan følge dine eventyr. Som en del af det verdensberømte EOS-system understøtter EOS 7D Mark II en række tilbehør, herunder et nyt batterigreb, som gør det muligt at optage længere og mere stabilt dagen igennem.

EOS 7D Mark II – vigtigste fordele:

• Indfang flygtige øjeblikke, uanset hvor hurtigt de passerer forbi kameraet
  • Billeder i galleri-kvalitet, som du vil være stolt af at vise frem
  • Fleksibelt og kan brugertilpasses, så det passer perfekt til den måde, du arbejder på
  • Opdag nye niveauer af kreativitet i kameraet
  • Få din kreativitet på storskærmen med mulighed for filmoptagelse

EOS 7D Mark II-billeder
Specifikationsark for EOS 7D Mark II [PDF, 97 KB]