Et klassisk objektiv til klassisk reportage - Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Søborg den 27. august 2015: Set med fotografens øjne er 35 mm. objektivet en klassiker, og på trods af en mangfoldighed i dagens udvalg, er det ofte dette objektiv, der sættes på kameraet, når der skal arbejdes med det lige så klassiske dokumentar- eller reportagefotografi.

EF 35mm f/1.4L II USM

Derfor har Canon lanceret EF 35 mm f/1.4L II USM, der som nyt vidvinkelobjektiv i L-serien er udviklet til professionelle fotografer, som ønsker at indfange deres motiver i et ægte og naturligt perspektiv.

EF 35 mm f/1.4L II USM afløser det legendariske EF 35 mm f/1.4L USM og er det første objektiv i sortimentet, der indeholder Canons nye Blue Spectrum Refractive Optics teknologi. Den sikrer overlegen billedkvalitet under alle forhold uanset, hvilken type af opgave, der er tale om.

EF 35 mm f/1.4L II USM er udviklet på baggrund af feedback fra de mange professionelle fotografer, der arbejder med Canons udstyr, og byder på en række optiske teknologier, som alle har det formål at levere den superbe billedkvalitet, man kan forvente af et objektiv i L-serien.

Med Blue Spectrum Refractive Optics teknologien er der anvendt et organisk materiale, som helt ned på molekyleniveau betyder en dramatisk reduktion i den chromatiske aberration. Via evnen til at bryde blå lysstråler opnås således markant skarpere billeder. Blue Spectrum Refractive Optics er integreret i et af linseelementerne, og sammen med Canons avancerede coating teknologi - blandt andet Subwavelength Structure Coating - leverer EF 35 mm f/1.4L II USM billeder med forbedret kontrast, minimale reflekser samt genskin.

Perfekt til reportage og dokumentar
Med sin faste brændvidde på 35 mm. er EF 35mm f/1.4L II USM som nævnt perfekt til klassisk reportage- og dokumentarfotografering. Det er med andre ord det perfekte valg for eksempelvis fotojournalister, sports- og bryllupsfotografer. Motiver, som er velegnede til dette objektiv, der gengiver virkeligheden naturtro og uden forvrængning.

Objektivet er forsynet med en blænde med 9 lameller, der gør det velegnet til at arbejde kreativt med dybdeskarpheden og opnå en perfekt, diffus baggrund, hvilket blandt andet er ønskværdigt, når der fotograferes portrætter. Lysstyrken på f/1.4 gør endvidere objektivet særdeles velegnet til at fotografere ved det forhånden værende lys.

Takket være en ringformet ultrasonisk motor byder EF 35 mm f/1.4L II USM på lynhurtig og næsten lydløs fokusering, hvilket betyder at enhver situation kan fanges og gengives knivskarpt. Skulle det ønskes, kan fokuseringen naturligvis finjusteres manuelt på den store fokuseringsring - både når der skydes stillbilleder og optages video.

Konstrueret til krævende brug
EF 35 mm f/1.4L II USM er naturligvis konstrueret og forseglet således, at objektivet er robust og modstandsdygtigt over for støv samt fugt. Dermed lever det op til kvalitetskravene for de øvrige objektiver i L-serien og er det perfekte arbejdsredskab for fotografen - også under krævende optageforhold.

Nøglefunktioner for EF 35 mm f/1.4L II USM:

• Klassisk vidvinkel objektiv med naturligt perspektiv.
  • Suveræn performance også under dårlige lysforhold.
  • Overlegen kontrol af dybdeskarphed.
  • Definerer en ny standard for billedkvalitet.
  • Hurtig og lydløs fokusering.
  • Robust og driftssikker konstruktion.

EF 35mm f/1.4L II USM-billeder
Specifikationsark for EF 35mm f/1.4L II USM [PDF, 48 KB]