Få det hele med – med Canons nye ultravidvinkel-zoomobjektiver

Søborg, den 13. maj 2014 – Canon tilføjer i dag to nye højtydende vidvinkel-zoomobjektiver til sin EF-serie – EF 16-35 mm f/4L IS USM og EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. EF 16-35 mm f/4L IS USM er designet til både eksperter og entusiaster. Det er et objektiv fra L-serien i professionel kvalitet, der byder på exceptionel ydeevne i hele zoomområdet. Det lette og kompakte EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM passer til Canons EOS digitale spejlreflekskameraer med en APS-C-sensor og er perfekt til alle, som vil udvide deres synsvinkel og få mere med i billedet. Det har både IS- og STM-teknologier, hvilket hjælper med at tage skarpe og klare vidvinkelfotos og HD-film hver gang.

EF 16-35mm f-4L IS USM.jpg EF-S 10-18mm f-4.5-5.6 IS STM.jpg
EF 16-35mm f/4L IS USM EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

EF 16-35mm f/4L IS USM – Stor nøjagtighed, høj ydeevne og bred synsvinkel
EF 16-35 mm f/4L IS USM byder på større anvendelighed til professionelle og ivrige entusiaster, som jævnligt fanger motiver med vidvinkel – fx landskabs- og arkitekturfotografer – eller til dem, der typisk skyder i snævre rum. Objektivet byder på omfattende fleksibilitet med en førsteklasses optisk konstruktion og en fast f/4-blænde, der giver klare og skarpe resultater – selv under de mest udfordrende situationer.

Det nye EF 16-35 mm f/4L IS USM er Canons første ultravidvinkelobjektiv i L-serien med Canons karakteristiske optiske billedstabiliseringsteknologi (IS). Teknologien giver en fire-trins fordel i forhold til objektiver uden IS og hjælper med at sikre, at billeder altid optages med nøjagtige detaljer. Det nydesignede IS-system har også en række ekstra forbedringer, herunder gyro-sensorer, der giver større nøjagtighed ved optagelse af statisk fotografering, eller når man panorerer.

Førsteklasses optiske teknologier og design
Fotografer kan hurtigt opnå fokus ved at bruge den effektive, hurtige og lydløse autofokus (AF) i Canons banebrydende ultrasoniske motor (USM) af ringtypen – ideelt ved optagelse med AI Servo AF. Det er også muligt at få fuldstændig kontrol over billedkompositionen med objektivets fokuseringsring i både de manuelle og AF-metoder, hvilket giver fotograferne friheden til at finjustere fokus efter behov.

Objektivets optiske struktur er designet til at levere den højeste billedkvalitet og omfatter to Ultra-Low Dispersion (UD)-linseelementer til at mindske kromatisk aberration og fjerne farvesløring. Super Spectra Coatings reducerer ghosting og flare (overstråling og billedtræk), mens fluorbelægninger på de forreste og bageste elementer forhindrer, at støv og vanddråber sætter sig fast på hvert element. Fotografer kan desuden få glæde af smukt baggrundsslør og smuk bokeh takket være objektivets cirkulære blænde med 9 lameller.

Objektivets ydre er blevet optimeret til at give exceptionel brugervenlighed og professionel ydeevne. Det førsteklasses design omfatter en kompakt og let form, som er behagelig at holde, samt intuitiv adgang til zoom- og fokuseringskontrollerne. Objektivets læderagtige overflade giver det et professionelt præg.

EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM – Se mere, indfang mere
Det nye EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM er det ideelle objektiv til folk, der er på udkig efter at udvide zoomområdet på deres eksisterende udstyr og få mere med i hvert skud. Objektivets imponerende ultravidvinkel-brændvidde på 10-18mm giver friheden til at indfange en bred vifte af motiver, fra feriens snapshots af store, bølgende landskaber og bybilleder til billeder af store grupper i trange rum til fester og andre arrangementer. Den store brændvidde gør brug af Canons optiske ekspertise og er pakket ned i et utroligt kompakt og let objektiv, som nemt kan lægges i kameratasker eller endda mindre håndtasker og rygsække, når man rejser.

En fire-trins optisk billedstabilisator er med til at levere skarpe og stabile håndholdte resultater hele tiden. Derudover sikrer Canons STM-teknologi højtydende AF ved optagelse af stillbilleder og nærmest lydløs AF ved optagelse af film. Sammen med EOS digitale spejlreflekskameraer, som understøtter AF under film, giver STM-teknologien flydende og kontinuerlig fokus, hvilket er perfekt til at spore motiver i bevægelse og giver jævne overgange, mens man skifter fokus mellem motiverne. Den lydløse fokusering forhindrer også uønsket støj på filmens lydspor, hvilket sikrer, at den optagede lyd er både skarp og nøjagtig i forhold til den oprindelige scene. EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM har både et UD-linseelement og en række forbedrede belægninger på linseelementerne, så det kan give enestående billedkvalitet ved alle brændvidder.

EF 16-35mm f/4L IS USM – Vigtigste egenskaber:

• L-seriens konstruktion og optik
  • Fast maksimal blænde på f/4
  • 4-trins optisk billedstabilisator
  • Hurtig, lydløs AF
  • Enestående billedkvalitet
  • Cirkulær blænde med 9 lameller
  • Fuld manuel fokusering
  • Mindste fokuseringsafstand på 0,28 m
  • Ikke-roterende frontstykke
  • Bestandigt over for vand og støv

EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM – Vigtigste egenskaber: