Fang livets øjeblikke med de nye Canon PowerShot SX520 HS og PowerShot SX400 IS

Søborg den 29. juli 2014: Canon har netop løftet sløret for to nye superzoom kameraer i letvægtsklassen - PowerShot SX520 HS og PowerShot SX400 IS - to kameranyheder, der med et 24 mm. vidvinkelobjektiv, henholdsvis 42x og 30x optisk zoom samt Canons optiske knowhow integreret i et kompakt kamerahus er de ideelle værktøjer i enhver tænkelig fotografisk situation. Uanset om motivet er helt tæt på eller meget langt væk.

PowerShot SX520 HS.jpg PowerShot SX400 IS.jpg
PowerShot SX520 HS PowerShot SX400 IS

Zoom ind på enhver detalje
PowerShot SX520 HS med 42x optisk zoom er et fleksibelt kamera, der blandt andet er særdeles velegnet til ferieturen, hvor mange fotografiske motiver skal kunne foreviges, uden at det er nødvendigt at fylde tasken med fotoudstyr. Nærbilleder og flotte landskabsbilleder tages med en brændvidde på 24 mm., mens detaljer og spændende portrætter indfanges med den optiske zoom, der giver en tele på hele 1.008 mm.

PowerShot SX520 HS er desuden udstyret med forbedret Zoom Framing Assist Auto indstilling, der justerer brændvidden alt efter, om motivet bevæger sig hen imod eller væk fra fotografen, således at f.eks. en persons ansigt vil have samme størrelse i søgerbilledet uanset, hvordan personen - eller fotografen - bevæger sig.

PowerShot SX400 IS byder på et kompakt letvægtshus samt 30x optisk zoom - og er ligeledes særdeles velegnet til blandt andet ferieturen med mangeartede fotografiske opgaver. Det kompakte design er dog ikke gået ud over ergonomien, og kameraet er således forsynet med et stort og komfortabelt greb, der giver sikker kameraføring, også når der arbejdes med fuld zoomeffekt svarende til et teleobjektiv med en brændvidde på 720 mm. Begge de nye modeller er i øvrigt optimeret for så vidt angår arbejdshastigheden, hvilket betyder minimal lukkerforsinkelse, forbedrede algoritmer og lynhurtigt autofokussystem. Dermed mister fotografen aldrig en fotomulighed.

Født til høj ydelse
Både PowerShot SX520 HS og PowerShot SX400 IS er forsynet med Canons Optical Image Stabilizer Intelligent IS teknologi, der sætter helt nye grænser for de fotografiske muligheder og sikrer knivskarpe billeder samt videoklip til hver en tid. Intelligent IS analyserer nemlig motivet og vælger automatisk den billedstabiliseringsmetode, der bør benyttes i den aktuelle fotografiske situation.

Kraftværket i PowerShot SX520 HS er Canons anerkendte HS System, som kombinerer en DIGIC 4+ processor med en høj-sensitiv 16 megapixel, bag-belyst CMOS sensor - et system, der selv under dårlige lysforhold leverer skarpe og detaljerede resultater med realistisk farvegengivelse. PowerShot SX400 IS er perfekt til at fotografere fra solopgang til solnedgang og giver med sin 16 megapixel CCD sensor samt DIGIC 4+ processoren imponerende resultater.

Udforsk din kreativitet
PowerShot SX520 HS gør det nemt at udforske og ikke mindst udfordre sin fotografiske kreativitet. Det kan ske med funktionen Creative Shot, der giver mulighed for at påføre en af 46 specielle effekter. Effekterne er delt op i fire kategorier, og kameraet skaber ud fra et tilfældighedsprincip fem ekstra billeder med hver sin kreative effekt hver gang, der trykkes på udløseren. Med funktionen Creative Filters, der blandt andre inkluderer Fiskeøje og Monochrome, kan fotografen med PowerShot SX400 IS påføre kreative effekter til billederne.

Fornem ergonomi
Både PowerShot SX520 HS og PowerShot SX400 IS er udstyret med et redesignet håndgreb, der - baseret på intensiv research og kundefeedback - byder på samme ergonomi som på et DSLR-kamera. Dermed er der i høj grad lagt vægt på at skabe fleksible letvægtsmodeller, der gør fotografering endnu mere komfortabel.

Nøglefunktioner i PowerShot SX520 HS:

• Gå tæt på med 24 mm. eller zoom ind hele 42x
  • Fasthold motivet med Zoom Framing Assist Auto
  • Skab fornemme resultater med HS System og Intelligent IS
  • Hav det sjovt med din kreativitet
  • Optag videoklip i Full HD med et tryk på én knap
  • Enkel og nem fotografering med Smart Auto
  • Fuld manuel kontrol giver maksimal fleksibilitet
  • Gå aldrig glip af et billede

Nøglefunktioner i PowerShot SX400 IS:

• Arbejd fra 24 mm. vidvinkel til 30x zoom
  • Fantastiske optagelser med Smart Auto