Fotografér med stil - Canon lancerer 3 nye, elegante IXUS kameraer

Søborg den 12, februar 2014: Canon lancerer i dag en trio bestående af 3 nye modeller i den vidt berømmede IXUS serie, nemlig IXUS 155, IXUS 150 og IXUS 145, der alle har et kompakt, moderne og super elegant design til fælles sammen med høj grad af brugervenlighed. IXUS 155 forener Canons DIGIC processor med 10x optisk zoom og en sensor med en opløsning på 20 megapixel med det nærmest ikoniske, lækre IXUS design, der gør kameraet til den perfekte følgesvend også når natte- og cafélivet sammen med vennerne skal fotograferes. Entry-level modellerne IXUS 150 og IXUS 145 er ideelle til den mere uøvede, idet de er særdeles enkle at benytte samtidig med, at de byder på mange præ-indstillinger og kreative effekter. Det er point-and-shoot for alle.

MASTER] IXUS 155 Image [MASTER] IXUS 150 Image [MASTER] IXUS 145 Image
IXUS 155 IXUS 150 IXUS 145

Nemme at benytte og imponerende resultater
Alle de nye kameraer bygger på Canons førende, optiske ekspertise, og de er designet til at fange enhver tænkelig fotografisk situation i bedst mulige kvalitet. IXUS 155 kan oven i købet komme helt tæt på motivet og gengive det med superskarpe detaljer takket være 10x optisk zoom og 20x ZoomPlus. IXUS 150 og IXUS 145 er superkompakte og kan tages med overalt, hvor de altid er klar til skud med 16 megapixel sensor og 8x optisk zoom.

IXUS 155 og IXUS 150 rummer Canons avancerede Optical Image Stabilizer samt Intelligent IS teknologi, der sikrer knivskarpe og detaljefyldte billeder uden rystelser. Kameraerne vælger automatisk ud fra otte mulige den korrekte stabiliseringsmetode til ethvert motiv, f.eks. Powered IS. Billedstabiliseringen virker både ved optagelse af stillbilleder og ved optagelse af video - selv ved fuld zoom.

Nyd den kreative side af fotografering
Uanset den fotografiske situation sikrer de 3 nye IXUS modeller smukke og perfekte resultater hver eneste gang. Canons Smart Auto teknologi analyserer nemlig motivet og sørger automatisk for de korrekte kameraindstillinger. Det sker ud fra en database på 32 forskellige motivtyper, og det eneste brugeren skal bekymre sig om, er således motivets beskæring. Desuden skal nævnes den hjælpefunktion, der er indbygget i alle 3 modeller og som dels guider gennem de forskellige funktioner samt kommer med gode tips om, hvordan man opnår de bedst mulige resultater.

Hvis man har lyst til at eksperimentere, kan man vælge mellem en række spændende effekter, der giver kreativiteten frit løb. Man kan således ændre et billede komplet med effekter som f.eks. Miniature, Fish-eye and Toy Camera modes, hvilket giver mulighed for at skabe mange variationer af det samme motiv.

Fang de vigtige øjeblikke i høj kvalitet
Ud over stillbilleder kan de 3 nye modeller desuden optage videoklip i 720p HD video. Det er blot at trykke på den dedikerede Movie knap - så skifter kameraet øjeblikkelig fra still- til videooptagelse. Med henblik på at sikre, at brugeren altid har fuld kontrol over såvel kamera som motiv, er kameraerne forsynet med en 2.7” stor LCD-skærm, og via funktionen Eco Mode kan der spares på energiforbruget, hvilket betyder længere brugstid mellem hver opladning.

IXUS 155 key nøglefunktioner:

• 20 megapixel sensor
  • Ultra-vidvinkel objektiv med 10x optisk zoom og 20x ZoomPlus
  • Elegant, ultrakompakt hus i metal
  • Intelligent Image Stabilizer sikrer skarpe stillbilleder og videoklip
  • Smart Auto sikrer perfekte billeder med et enkelt klik

IXUS 150 key nøglefunktioner:

• 16 megapixel sensor
  • 8x optisk zoom og 16x ZoomPlus
  • Elegant, ultrakompakt hus i metal
  • Intelligent Image Stabilizer sikrer skarpe stillbilleder og videoklip
  • Smart Auto sikrer perfekte billeder med et enkelt klik