Canon gør det let at tage smukke fotos med spejlreflekskamera og løfter sløret for det nye EOS 1200D

Søborg, den 12. februar 2014 – Canon løfter i dag sløret for EOS 1200D – et nyt digitalt spejlreflekskamera, som gør det nemmere og sjovere at indfange smukke fotografier og Full HD-film end nogensinde før. EOS 1200D er designet til førstegangskøbere af et digitalt spejlreflekskamera, som vil have imponerende resultater med det samme, og det er Canons første model med en EOS Guide-app¹ til mobile enheder, som giver gode tips og vejledninger, så du kan få det meste ud af dit nye kamera. EOS 1200D kombinerer Canons førsteklasses billedsystem med en række intuitive, brugervenlige betjeningsknapper og automatiske optagelsesprogrammer, hvilket sikrer at det altid er enkelt at tage mindeværdige billeder – uanset din fotografiske erfaring.

EOS 1200D.jpg

Vha. den nye EOS Guide-app og en funktionsvejledning, der er nem at finde rundt i, er det enkelt at lære kameraets knaplayout og funktioner at kende, så du let og sikkert kan tage dine første skridt til at skyde særlige øjeblikke på en tryg måde. App'ens byder på en række ekspertvejledninger og trin-for-trin-øvelser, der guider dig gennem de grundlæggende foto-teknikker – i et tempo, som passer dig – og en ’Inspire’-del der giver idéer til populære motiver som kæledyr og mennesker med fotografiske instrukser som hastighed og perspektiv. App'en indeholder også en fejlfindingsguide, der giver nyttige tips om, hvordan du kan forbedre dine fotos, og som kommer de mest almindelige udfordringer til livs, som for eksempel slørede eller overeksponerede billeder, samt tips om kompositioner af billeder af grupper eller landskaber.

Billeder, der er spækket med detaljer
EOS 1200D sørger for, at dine særlige øjeblikke kan genopleves i levende og smukke detaljer, som du kan huske mange år fremover. Farverige stillbilleder i høj kvalitet optages vha. en APS-C CMOS-sensor med 18,0 Megapixel opløsning og Canons DIGIC 4-processor. Dette er perfekt, hvis du vil fremstille store print til gaver eller til at hænge. I svagere lys, vil dine billeder se lige så livlige ud, takket være kameraets imponerende ydeevne under svage lysforhold. Et 9-punkts autofokus-system med AF-punkter fordelt over hele billedrammen sørger for, at uanset hvad du optager, så bliver hele scenen indfanget i slående, detaljeret kvalitet. Vha. hurtig, kontinuerlig optagelse kan du også optage en serie fotos med op til tre billeder/sek., hvilket er ideelt til optagelse af actionserier.

Fra fødselsdagsfester til ferieeventyr – du kan altid være sikker på, at EOS 1200D indfanger imponerende resultater. Når du bruger Scene Intelligent Auto, som automatisk vælger den mest passende kombination af kameraindstillinger, er det nemt at tage billeder med de rigtige indstillinger til hver gang.

Bevægende minder – Full HD-filmoptagelse
Hvis du vil genopleve begivenheder igen og igen, optager EOS 1200D også imponerende Full HD-film (1080p). En bred vifte af brugervenlige betjeningsknapper giver dig friheden til at være kreativ med film i takt med at dine evner udvikler sig – og de giver dig kontrol over eksponering, fokus og lydniveauer, så de særlige øjeblikke indfanges som du oplevede dem. Video Snapshot giver en fornemmelse af professionel redigering og sætter dig i stand til at optage en serie af korte videoklip, som automatisk bliver samlet i kameraet til et kort filmresumé om din begivenhed.

Kunstnerisk kreativitet med et enkelt tryk
Tilføj et unikt twist til hvert billede med blot et enkelt tryk på en knap med EOS 1200Ds udvalg af indbyggede kreative filtre. Der kan tilføjes fem forskellige, populære kunstneriske stile – som for eksempel Miniature-, Fiskeøje- og Legetøjskameraeffekt – enten før eller efter at billedet er taget, så du omgående kan tilføje et kreativt touch for at øge dramaet og stemningen, eller blot for at give et anderledes perspektiv til dine billeder.

Designet til dig
EOS 1200D er kompakt og let og kan tages med uden besvær, så du kan gribe alle muligheder til at indfange øjeblikket. Kameraets layout med store, intuitivt-placerede knapper er nemt og instinktivt at bruge, så du hurtigt kan give dig i kast med forskellige indstillinger, når du fotograferer på farten. EOS 1200D er designet til at passe til din fotostil på en fleksibel måde og har en klar optisk søger, som hjælper dig med at komponere dine billeder, og en 7,5 cm (3,0’’) stor LCD-skærm til optagelse i Live View. Den skarpe LCD-skærm med 460.000 punkters opløsning er den perfekte måde at gennemse dine billeder og film på direkte efter optagelse eller sammen med venner.

Når du er klar til at tage det næste skridt med din fotografering, kan du blot udskifte objektivet på dit EOS 1200D med et andet fra vores udvalg af over 70 Canon EF-objektiver. Hvert objektiv giver dig et andet perspektiv, som vil hjælpe dig med at udforske din kreativitet og med at tage billeder, som virkelig skiller sig ud. I EOS Guide-app'en kan du finde flere oplysninger om EOS 1200Ds omfattende udvalg af kompatible objektiver og tilbehør.

EOS 1200D – Vigtigste egenskaber:

• Fantastisk kvalitet fra en stor sensor
  • Detaljerede billeder, som du kan beskære og printe i store formater
  • Skarpe billeder, også ved svage lysforhold
  • Brugervenlig Scene Intelligent Auto
  • Indbygget funktionsvejledning og EOS Guide-app til smartphone
  • Full HD-film med Video Snapshot
  • Lys 7,5 cm (3,0”) LCD-skærm
  • Vær kunstnerisk med Kreative filtre

For more information please visit: www.canon.dk/EOS_1200D
For mere information kontakt John Hudson: joh@canon.dk eller Martin Elnebo

¹Kompatibelt med Apple iOS- og Android-enheder. App'en kan kun downloades fra App Store i EMEA.

EOS 1200D-billeder
EOS 1200D Spec link item [PDF, 36 KB]