Kom tættere på – Canon løfter sløret for EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

Søborg, den 17. juni 2014 – Canon annoncerer i dag en ny tilføjelse til serien af EF-M-objektiver med lanceringen af seriens første dedikerede telefotozoomobjektiv – EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM. Det nye EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM er designet til Canons kompakte systemkamera, EOS M, og har bl.a. Canons velkendte optiske ydeevne, avanceret stepper-motor-teknologi (STM) og en 3,5-trins optisk billedstabilisator. Det giver en alsidig brændvidde på 55-200mm for at hjælpe brugerne med at komme tættere på deres yndlingsmotiver.

EF-M 55-200mm f4.5-6.3 IS STM.jpg

Kom tættere på
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM slutter sig til de tre eksisterende objektiver i EF-M-serien, som tilsammen byder på en bred vifte af brændvidder fra 11mm til 200mm. Det nye objektiv er den perfekte tilføjelse til ethvert EOS M-kit og åbner for yderligere kreative muligheder for EOS M-fotograferne, da det egner sig til at optage en lang række motiver – fra iøjnefaldende portrætter ved 55mm til naturfotos ved 200mm.

Førende optiske teknologier giver utrolige billeder
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM er udviklet ved at trække på virksomhedens uforlignelige optiske ekspertise og har Canons mest effektive optiske billedstabilisator og STM-teknologi, så det kan levere enestående detaljer i både stillbilleder og film. Især når der optages film, sørger STM-teknologien for en jævn fokusovergang, når fokus flyttes fra det ene motiv til det andet. STM-mekanismen giver desuden nærmest lydløs fokusering, hvilket sætter videografer i stand til at optage lyd til film, som indfanger den naturlige stemning af scenen foran dem. Derudover kan brugere også skyde skarpe stillbilleder, mens de zoomer ind eller ud, og jævne og stabile film, når de optager enhver form for action, takket være en meget effektiv 3,5-trins optisk billedstabilisator, som mindsker synlig kamerarysten.

Designet til at gøre fremragende fotografering nemt
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM er bygget af et højkvalitets metalydre – et af EF-M-objektivernes kendetegn – og er også kompakt og let, hvilket gør det ideelt til brug i dagligdagen. Inde i objektivet sørger et Ultra-low Dispersion (UD)-element for at levere enestående billedkvalitet i hele zoomområdet. Endvidere gør objektivets ikke-roterende frontstykke det nemt at opretholde en ensartet effekt ved brug af filtre, og full-time manuel fokuseringsringen byder på større kreativ frihed til at tilpasse fokus under optagelse.

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM – Vigtigste egenskaber:

• Kom tættere på begivenhederne med dit EOS M-kamera
  • Billedstabilisator holder billederne skarpe
  • Kompakt nok til at tage med overalt
  • Jævn, næsten lydløs STM-fokusering
  • Skyd billeder i fantastisk kvalitet – fyldt med skarpe detaljer og dybe farver

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM -billeder
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM specs [PDF, 70 KB]