Ny reklame med Canon EOS 7D i hovedrollen – både foran og bag kameraet

Søborg d. 14. december 2009: Canon lancerede i dag det seneste bidrag til Canons “Take Stories”-kampagne – en tv-reklame der er optaget med, og som viser det nye Canon EOS 7D. Reklamen, der er skabt af Dentsu London og instrueret af Martijn van Beenen, følger den prisvindende dyrefotograf og marinebiolog Fergus Kennedy, når han tager sine smukke billeder af de vilde heste, der løber tværs over saltlagunerne i Carmague i det sydvestlige Frankrig.

For at vise den fantastiske funktionalitet i EOS 7D og hvor velegnet kameraet er til at optage billeder af vilde dyr, blev den 60 sekunders lange reklamefilm optaget med selve kameraet, der også viser Fergus Kennedy i færd med at bruge EOS 7D. Kameraets muligheder for at kunne tage detaljerede 18 megapixel 14-bit billeder ved 8 fps som standard og Full 1080p HD filmoptagelse, der indbefatter valgfri billedhastighed og manuel styring, betyder, at det har været det optimale valg til at fange Fergus Kennedy i aktion under optagelserne.

Reklamen fanger mange af de udfordringer, Fergus Kennedy blev konfronteret med på hans besøg til Camargue.  I et af Europas største floddeltaer, hvor vilde heste løber tværs over saltlagunerne og flere tusinde flamingoer samles i flok, stod Fergus Kennedy overfor genskin fra vandet, skræmte dyr og scener i hurtig bevægelse. For at kunne fange smukke billeder under disse forhold, var Fergus Kennedy nødt til at kombinere sine fotografiske evner med en god del tålmodighed sammen med det hurtigt reagerende EOS 7D-kamera, der er specielt designet til at opfylde professionelle fotografers behov.

Fergus Kennedys rejseeventyr i Camargue vil blive vist i hele Europa på National Geographic og på ni markeder på BBC World Service (FRA, ES, ITA, DE, SE, DEN, FIN, BE, NL). Klippet kan også ses på http://www.youtube.com/user/CanonEurope

For at se hele “Take Stories”-kampagnen, besøg www.canon-europe.com/takestories .

For yderligere information omkring kampagnen, kontakt venligst PR and Event Professional Lone Skipper på mail los@canon.dk

Download pressemeddelelse [PDF, 136 KB]
Nyheder om industriprodukter