Fotografér og del minderne med Canon PowerShot SX600 HS, IXUS 265 HS, SELPHY CP910 og SELPHY CP820

Søborg den 6. januar 2014: Canon har netop introduceret to nye PowerShot modeller med superzoom - PowerShot SX600 HS og IXUS 265 HS - samt to nye kompakte fotoprintere - SELPHY CP910 og SELPHY CP820. De to nye kameramodeller henvender sig til dem, som kan lide et højtydende kamera i et smart og handy design, der gør det muligt at komme helt tæt på motivet. Desuden rummer de to nye modeller masser af kreative funktioner samt avancerede funktioner til at dele billederne. Ikke kun via de sociale medier, men også via print, og de to nye SELPHY printere er da også født til at arbejde sammen med de nye kameramodeller.

PowerShot SX600 HS.jpg IXUS 265 HS.jpg SELPHY CP910.jpg SELPHY CP820.jpg

PowerShot SX600 HS
IXUS 265 HS SELPHY CP910 SELPHY CP820

Både tæt på og langt fra
PowerShot SX600 HS og IXUS 265 HS kombinerer muligheden for vidvinkelfotografering med fotografering i superzoom klassen, hvilket gør dem velegnet både til f.eks. familie- eller feriefotografering og til sports- eller dyrefotografering. PowerShot SX600 HS er forsynet med et 25 mm. ultra-vidvinkelobjektiv, der - uden at det er gået ud over det kompakte design - kan forvandles til et superzoom objektiv med enten 18x ægte optisk zoom eller 36x ZoomPlus teknologi, som kombinerer optisk zoom og digital zoom. På trods af sit særdeles kompakte design er det elegante IXUS 265 HS’s udstyret med 12x ægte optisk zoom, der giver en brændvidde, som spænder fra 25 mm. til hele 300 mm.

Høj kvalitet hver eneste gang
Canon er kendt for sine avancerede teknologier, der altid er garant for den bedst mulige billedkvalitet. PowerShot SX600 HS og IXUS 265 HS er ingen undtagelse. Hjernen i de to nye kameramodeller er Canon’s egenudviklede DIGIC 4+ processor, der ikke bare sikrer den fornemme kvalitet, men også lynhurtige funktioner. Nævnes skal også HS Systemet, som Canon kalder den tætte funktionsmæssige integration mellem processoren og den fintfølende CMOS sensor, der på de to nye modeller har en opløsning på 16 megapixel.

Skyd, forbind og del
Med PowerShot SX600 HS og IXUS 265 HS er det naturligvis muligt at dele sine billeder på de sociale netværk eller benytte online lager- og backup kapacitet i skyen. Begge modeller er udstyret med funktionen Mobile Device Connect Button, der gør det muligt på et øjeblik at koble kameraet trådløst op til en smartphone, mens support for NFC (Near Field Communication) og Canons CameraWindow App gør det enkelt at koble kameraet op til NFC-kompatible enheder, både smartphones og tablets.

De nye kommunikationsmuligheder gør det endvidere muligt at eksperimentere med Remote Shooting - en funktion, der særdeles anvendelig, hvis man selv ønsker at være en del af en fotosession. Med denne nye funktion kan kameraet nemlig fjernstyres og betjenes med en smartphone eller tablet på op til 5 meters afstand.

Udforsk din kreativitet
Begge modeller rummer en række forskellige kreative effekter, og hvis man er usikker på, hvilken, der vil klæde et billede bedst, er der hjælp at hente i funktionen Creative Shot, som vil komme med et forslag og således vælge for brugeren. Med denne funktion er det desuden muligt at optage op til 6 forskellige varianter af det samme billede, hver med deres kreative ”touch”. Der kan vælges mellem 4 forskellige temaer - Monochrome, Retro, Special og Natural - med i alt 46 forskellige kreative effekter.

Med funktionen Hybrid Auto optages der fire sekunders video før hvert billede, og disse kan automatisk sættes sammen til en samlet video som en slags ”behind the scenes” film fra dagens fotografiske oplevelser.

Kompakt og lommevenligt design
Med PowerShot SX600 HS og IXUS 265 HS går man aldrig glip af et billede - uanset om det er dag, aften eller nat. Begge modeller leverer nemlig ensartede og perfekte billeder uanset lysforholdene, og det slanke, elegante metalhus kan fås i fire flotte farver, lilla, pink, sølv og sort. IXUS 265 HS er forsynet med en stor 3.0” high-resolution LCD-skærm med en opløsning på 461.000 pixels og PowerShot SX600 HS er forsynet med nummeret bedre, nemlig en 3.0” PureColor II G LCD-skærm.

Print dine minder
Med SELPHY CP910 og SELPHY CP820 kan billeder printes direkte fra f.eks. en iOS eller Android smartphone, og der er desuden support for Apple AirPrint, der gør det muligt at printe fra alle Apple enheder uden installation af ekstra software. Begge modeller kan endvidere printe direkte fra hukommelseskort eller PictBridge kompatible enheder, herunder camcordere, og printkvaliteten fås ikke bedre selv fra det professionelle fotolaboratorium. Et print er klar på under et minut, det er endda muligt at vælge mellem 3 forskellige typer af overflade, nemlig blank og to varianter af halvblank - endda uden at det er nødvendigt at skifte farvebånd eller papir.

Nøglefunktioner for PowerShot SX600 HS:

• Ultra-vidvinklet objektiv med 18x optisk zoom og 36x ZoomPlus
  • Kompakt og lommevenligt metalhus
  • 16 megapixel HS System giver flotte billeder under alle forhold
  • Wi-Fi og NFC funktioner for nem opkobling til smartphone
  • Intelligent IS sikrer skarpe fotos og videoklip uden rystelser
  • Skab 6 unikke billedvarianter med Creative Shot
  • Smart Auto med “point and shoot” funktionalitet
  • Videoklip i Full HD med optisk zoom
  • Kan fås i lilla, pink, sølv og sort

Nøglefunktioner for IXUS 265 HS:

• 16 megapixel HS System giver flotte billeder under alle forhold