Perfekt billedkvalitet og ekspertfunktioner: Canon afslører PowerShot G5 X og PowerShot G9 X

Søborg den 13. oktober 2015: Canon har netop udvidet deres kendte PowerShot G-serie med to nye modeller, nemlig, PowerShot G5 X og PowerShot G9 X. Begge byder på kompromisløs billedkvalitet samt uovertruffen hastighed og kraft, lige som de kombinerer en 1.0-type bagbelyst 20.2 megapixel CMOS sensor med en DIGIC 6 processor - alt sammen pakket ind i et smukt designet samt kompakt og ikke mindst lommevenligt kamerahus.

PowerShot G5 X.jpgPowerShot G5 X
PowerShot G9 X.jpgPowerShot G9 X

PowerShot G5 X er det ideelle valg til den avancerede entusiast, der ønsker professionel DSLR-lignende kontrol og kvalitet, mens PowerShot G9 X er perfekt til den fotograf, der ønsker mulighed for at kunne give sin kreativitet frit løb og fange livets spontane øjeblikke med et højtydende og kompakt kamera.

Et fotografisk kraftværk i lommen
Uanset om der er tale om imponerende landskaber eller portrætter klarer PowerShot G5 X opgaven takket være et 24 mm. vidvinkel og superlysstærkt f/1.8 - 2.8, 4.2x zoom objektiv med en 9-bladet blænde, der gør det nemt at lave imponerende optagelser med fantastisk bokeh og samtidig giver mulighed for at arbejde præcist med dybdeskarpheden. PowerShot G9 X er udstyret med et 28 mm. vidvinkel f/2 - 4.9 objektiv med 3x optisk zoom, hvilket gør det muligt at lave optagelser med stor detaljerigdom, selv under krævende lysforhold.

Intuitiv kontrol og tidløst design
Begge de nye modeller bygger på historikken i den kendte G-serie, og PowerShot G5 X giver fotografen mulighed for at udforske et stort udvalg af features og indstillingsmuligheder. For den mere avancerede bruger giver den høje opløsning i PowerShot G5 X og en elektronisk søger med OLED teknologi DSLR-lignende arbejdsmuligheder med maksimal komfort.

Uanset om der skal fotograferes bygninger og arkitektur eller imponerende landskaber, giver PowerShot G5 X mulighed for den helt rigtige billedkomposition takket være den vipbare vari-angle touchskærm.

PowerShot G9 X byder på alle de features og funktioner, der er brug for til at udtrykke sin fotografiske kreativitet, og kameraet er 25 procent mindre end sin forgænger - PowerShot G7 X - hvilket gør det endnu mere kompakt og anvendeligt for den fotograf, der ønsker perfekt billedkvalitet, når han eller hun er på farten.

Kameraets intuitive og store 3.0” high-resolution touchskærm giver mulighed for nem og enkel kontrol af alle kameraets funktioner samt indstillingsmuligheder, og på begge modeller giver Lens Control Ring mulighed for at tilknytte funktioner såsom blænde og lukkerhastighed.

Imponerende videooptagelser
Både PowerShot G5 X og PowerShot G9 X giver desuden mulighed for at optage imponerende video i fuld HD-kvalitet - oven i købet med 60 frames i sekundet og med fuld manuel kontrol over blænde, lukkerhastighed samt ISO. Desuden skal nævnes 5-akset Advanced Dynamic IS, der giver klippestabile optagelser, selv hvis fotografen går eller løber. Ønskes der endnu mere manuel kontrol, er der endvidere mulighed for perfekt fokusering med MF Peaking samt mulighed for at skabe filmlignende ”focus pull” via touchskærmen og arbejde med forskellige frame hastigheder.

Del din kreativitet
PowerShot G5 X og PowerShot G9 X rummer avancerede kreative indstillingsmuligheder samt mange muligheder for at dele sine optagelser og dermed udtrykke sin kreativitet. Blandt andet via muligheden for eksempelvis at tilføje forskellige retrofiltre med Creative Shot.

Funktionen Remote Shooting via Wi-Fi giver adgang til fuld kontrol over kameraets nøglefunktioner via en smartphone eller en tablet og gør det således muligt at udforske sin kreativitet yderligere, Indbygget. Wi-Fi og Dynamic NFC interfaces gør det enkelt at overføre sine billeder og video og dele dem med andre på de sociale medier eller foretage backup til tjenester i skyen såsom irista og Google Drive direkte fra kameraet.

Nøglefunktioner for PowerShot G5 X:

• Fornem billedkvalitet med klassisk DSLR-lignende betjening.
  • Del din kreativitet med verdenen - øjeblikkeligt.
  • Udtryk din kreativitet med fuld kontrol over situationen.
  • Skab imponerende videooptagelser i imponerende Full HD.
  • Professionelle værktøjer understøtter kreativiteten.

Nøglefunktioner for PowerShot G9 X:

• Elegant lommevenligt kamera med fornem billedkvalitet.
  • Del din kreativitet med verdenen - øjeblikkeligt.
  • Skabt til spontanitet og kreativitet.
  • Skab imponerende videooptagelser i imponerende Full HD.
  • Nem og enkel betjening.

PowerShot G5 X-billeder
PowerShot G9 X-billeder