Canon lancerer EF 50mm f/1.8 STM – til portrætfotografering og smuk baggrundssløring

Søborg, den 11. maj 2015 – Canon løfter i dag sløret for EF 50mm f/1.8 STM, et nyt objektiv med fast brændvidde, som sætter dig i stand til at indfange motiver, som popper op i billedrammen, eller til at skabe stemningsfyldte fotos med smuk baggrundssløring. EF 50mm F/1.8 STM afløser det utroligt populære EF 50mm f/1.8 II og er et perfekt ekstraobjektiv til dem, der ønsker at løfte deres fotografering til nye højder. Det udmærker sig til portrætter og fotografering i svagt lys og giver et ekstra kunstnerisk touch til hverdagsmotiver og indstillinger, takket være dets store f/1.8 maks. blænde og 50mm brændvidde.

EF 50mm f/1.8 STM.jpeg

EF 50mm f/1.8 STM har et forbedret design, Canons Super Spectra Coating, en blænde med 7 lameller og STM-teknologi til jævn og næsten lydløs fokusering. Det er et kompakt, let og prismæssigt overkommeligt objektiv, som er en kærkommen tilføjelse til enhver fototaske for alle, som vil frembringe mere virkningsfulde billeder.

Udforsk kreativ portrætfotografering og fotografering i svagt lys
Det er enkelt at indfange enestående portrætter eller dristige, kunstneriske fotos og film med det nye objektiv – den store f/1.8 blænde giver fuld kontrol over dybdeskarpheden. Det giver dig den kreative frihed til præcist at fokusere på dit motiv og lade resten af billedrammen flyde over i en blød baggrundssløring – dermed kan du enkelt tiltrække tilskuerens opmærksomhed til et bestemt område. Derudover lader blænden slippe mere lys ind til sensoren, så du nemt kan optage ved svagere lysforhold.

Som prime-objektiv giver den faste brændvidde på 50mm resultater i høj kvalitet, med tydeligt forbedret skarphed og kontrast. Når objektivet bruges sammen med et EOS digitalt spejlreflekskamera med en APS-C-sensor, er det ideelt til portrætfotografering, og det hjælper dig med at indfange perfekte kompositioner af motivets hoved og skuldre. Det er også nyttigt som standard hverdagsobjektiv til fullframe digitale spejlkameraer og er fantastisk til at optage en række forskellige motiver med en naturlig synsvinkel og et naturligt perspektiv.

Objektivets mindste fokuseringsafstand er på blot 0,35 m, så du kan komme endnu tættere på motiverne, mens blænden med 7 lameller giver smuk sløring og smukke baggrunde ude af fokus. Sammenlignet med dens forgænger giver EF 50mm f/1.8 STM forbedret billedkvalitet, og med Canons Super Spectra Coating mindskes interne refleksioner samt billedtræk (ghosting) og overstråling (flare).

Den perfekte tilføjelse til enhver kamerataske
Objektivet er let og kompakt og passer nemt ind i din taske – eftersom det blot vejer 160 g, vil du knap nok lægge mærke til ekstravægten. Objektivets nye udvendige design komplimenterer både Canons forbruger- og mid-range EOS digitale spejlreflekskameraer, mens den nye fatning i metal giver en bedre og mere sikker tilslutning mellem kamera og objektiv. Derudover giver objektivets fokuseringsring dig yderligere frihed til nøjagtigt at kontrollere fokusområdet i dine fotos og film.

EF 50mm f/1.8 STM – Vigtigste egenskaber:

• Et fantastisk objektiv til portrætfotografering
  • Hurtig, nærmest lydløs fokusering
  • Enestående ydeevne i svagt lys
  • Superskarp billedkvalitet
  • Kompakt og bærbart design