Canon fejrer at man nu har produceret over 80 millioner kameraer i den digitale EOS-serie

Søborg, den 18. november – Canon Inc., verdensførende inden for imaging-løsninger, har i dag opnået en ny milepæl inden for kameraproduktion. Produktionen af den digitale EOS-serie af udskiftelige objektivkameraer oversteg 80 millioner den 10 november 2015. Milepælen blev nået med produktionen af et EOS 5DS R, som har verdens højeste antal pixel i sin klasse¹.

EOS_5DS_RThe EOS 5DS R
80_millionthJubilæumslogo

Produktionen af Canon EOS SLR-kameraer begyndte i 1987 og voksede hastigt som følge af den stigende interesse for DSLR-kameraer i starten af 00’erne. Interessen har været intakt siden da, og nu har Canon nået den store milepæl med at have produceret 80 millioner EOS-kameraer.
I marts 1987 blev EOS-kameraerne introduceret som en ny generation af AF spejlrefleks-kameraer. EOS-kameraerne er også de første kameraer i verden med elektronisk objektivkobling, som muliggør en komplet elektronisk kontrol gennem hele kameraet og ikke blot mellem objektiv og kamerahus.

Canon fremstiller alle de nøglekomponenter, som benyttes I EOS-serien. Dette gør virksomheden i stand til fremstille en ekstremt robust produktserie, f.eks. ved at vælge den helt rigtige sensor til hver model. Ud fra denne force og ved at lancere innovative produkter, har Canon været med til bane vejen for en ny tidsalder for kameraer. Herunder kompakt- og letvægtskameraet EOS 500, som i høj grad har hjulpet med at udvide Canons kundebase, samt den ikoniske EOS 5D-serie, som i år fejrer sit 10 års jubilæum.
Som et resultat af de ovenstående produktionsmetoder og den konstante produktudvikling har Canon for 12 år i træk i perioden 2003 til 2014 fastholdt sin position som verdens nummer ét på markedet for spejlreflekskameraer med udskiftelige objektiver.
Den nye milepæl er opnået efter at Canons EF udskiftelige objektiver, som blev lanceret sideløbende med EOS SLR-kameraet, fejrede en anden vigtig milepæl i juni 2015. Her kunne man fejre, at der var produceret over 110 millioner af EF-seriens udskiftelige objektiver for EOS-kameraer. Dette var samtidig en verdensrekord for produktionen af flest udskiftelige objektiver.²

Canon vil fortsætte med at forbedre forskellige imaging-teknologier baseret på virksomhedens centrale optiske teknologier, og stræber altid efter at producere exceptionelle og pålidelige objektiver og kameraer, der imødekommer fotografernes varierende behov. Dette gælder både fra førstegangsbrugere til avancerede amatører og professionelle. Det er Canons ambition at fortsætte med at være foregangsmænd inden for teknologi og skabe nye oplevelser inden for fotografi- og video imaging. .

¹ Blandt digitale spejlreflekskameraer udstyret med en 35 mm full-frame billede sensor. Baseret på en Canon undersøgelse fra den 16 november 2015.
² Baseret på en Canon undersøgelse.

Industrial Product News