Film og del dine minder med den nye Canon LEGRIA HF R serie

Søborg den 6. januar 2014: Med lanceringen af LEGRIA HF R56 og LEGRIA HF R506 har Canon gjort det endnu enklere for alle at lave fantastiske videooptagelser. De to nye modeller til det brede forbrugermarked henvender sig til alle, der ønsker at optage og dele livets mindeværdige stunder i imponerende kvalitet. De to nye modeller, der i øvrigt er særdeles kompakte, rummer både Canon’s Full HD videosystem og optical Image Stabilizer teknologien, som sammen med intuitiv lydfunktionalitet gør beslutningen om at tage skridtet fra at lave video med smartphone eller kompaktkamera til at gøre det med en rigtig camcorder meget nem.

LEGRIA HF R56.jpg LEGRIA HF R506.jpg
LEGRIA HF R56 LEGRIA HF R506

Kreativ frihed for hele familien
LEGRIA HF R serien er perfekt til hele familien og gør det særdeles enkelt at optage og genopleve øjeblikke af uvurderlig betydning, f.eks. barnets første skridt eller ord. Funktionen Baby Mode gør det muligt at registrere profiler på op til 3 børn og dermed skabe personaliserede albums med videooptagelser for hvert enkelt barn. Optagelserne kan krydres med kreative effekter såsom animationer og tekster, der er med til at dokumentere fødselsvægt, højde, specielle datoer og andre milepæle gennem opvæksten.

Avancerede Wi-Fi funktioner - del opelevelserne
Alle optagelser foretaget med LEGRIA HF R56 kan nemt deles med venner og familie takket være de avancerede Wi-Fi funktioner. Ud over muligheden for at dele dem til iOS eller Android enheder gør Wi-Fi funktionerne det også muligt via et trådløst netværk både at overvåge og fjernbetjene din optagelse. Med en smartphone eller tablet og Canon’s gratis CameraAccess Plus App er det nemt at starte eller standse optagelser samt f.eks. zoome ind eller ud på motivet. LEGRIA HF R serien kan endvidere benyttes sammen med et helt nyt stykke tilbehør, nemlig Camera Pan Table CT-V1, der i øvrigt også kan fjernstyres via smartphone eller tablet. Det er nemt at montere, og den motoriserede fod gør det muligt at panorere horisontalt 200° fra side til side.

Gode minder fortjener god kvalitet
LEGRIA HF R56 og LEGRIA HF R506 er udstyret med Canons avancerede DIGIC DV4 processor, og Canons 3.2 megapixel Full HD CMOS sensor sikrer enestående billedkvalitet under alle forhold, selv i meget dårlig belysning. Canons Optical Image Stabilizer og Intelligent IS teknologi sikrer knivskarpe optagelser, og den integrerede Intelligent IS funktion registrerer de forskellige former for rystelser, man kan komme ud for - f.eks. ved optagelse fra en kørende bil - og eliminerer disse ved hjælp af den mest effektive stabilissationsmetode ud af 4 mulige, f.eks. Dynamic IS.

Takket være Canons HD video kvalitets videoobjektiv og hele 32x ægte optisk zoom samt muligheden for den ekstra funktion, avanceret 57x optisk zoom, er det muligt at komme helt tæt på motivet med begge modeller. LEGRIA HF R56 tilbyder desuden muligheden for at optage i to kvaliteter samtidig, idet der sammen med fuld AVCHD opløsning også kan optages i en MP4 kvalitet, der er velegnet til at dele via f.eks. mobiltelefonen.

Det er imidlertid ikke kun billedkvaliteten, der er imponerende. Det er lydkvaliteten også. Med Canons Audio Scene Select teknologi kan der vælges mellem 5 forskellige lydprofiler herunder tale, musik og støjreduktion. Denne teknologi sikrer optimerede indstillinger til korrekt og knivskarp optagelse af lyd under en lang række forskellige forhold - uden at brugeren overhovet skal tænke på teknikken.

Intuitiv og brugervenlig betjening
Med modellerne i LEGRIA HF R serien er brugervenligheden i top, og dermed kan alle familiens medlemmer smykke sig med titlen ”filminstruktør”. De er komfortable og så kompakte, at også familiens børn kan benytte dem, og med den store 3” LCD-touchskærm er det nemt både at se sine optagelser og betjene camcorderen. Det sker via et intuitivt menusystem med nem adgang til både alle de kreative funktioner og andre væsentlige funktioner såsom lyd og deling.

Nøglefunktioner i LEGRIA:

• Fjernstyring via Wi-Fi
  • Optical Intelligent IS
  • 57x Advanced zoom, Full HD CMOS
  • Baby Mode
  • Samtidig optagelse af AVCHD og MP4
  • DIGIC DV4 processor
  • Audio Scene Select
  • Højopløselig 3” LCD- touchscreen
  • 8 GB intern lagerkapacitet

Nøglefunktioner i LEGRIA HF R506:

• Optical Intelligent IS