Canon ME20F-SH kan optage video i farve og Full HD i under ekstreme lysforhold

Søborg den 30. juli 2015: Med lanceringen af ME20F-SH giver Canon mulighed for noget, der hidtil har været umuligt. Nemlig optagelse af Full HD video i farver under helt ekstreme lysforhold. ME20F-SH har således en lysfølsomhed på intet mindre end ISO på 4 millioner (+75dB). En ISO-værdi som er uhørt høj og førende i branchen.

ME20F-SH.jpg

ME20F-SH er dermed det første professionelle videokamera, der er i stand til at optage video i farve i lysmiljøer, hvor det ikke tidligere var muligt. Da det samtidig er utrolig kompakt, er der tale om et kamera, som vil finde anvendelse til en lang række formål.

Det nye videokamera kan benyttes til formål såsom videoproduktion af dyreliv om natten, dokumentar- eller undervandsoptagelser, optagelser til brug i astronomisk sammenhæng eller til sikkerhedsoptagelser. Videokameraet er født med at give mulighed for permanent montering på en lokation i en periode, så specielle projekter og begivenheder kan gengives. Alle funktioner kan desuden overvåges og styres via en fjernbetjening.

Fuld farve - midt om natten
ME20F-SH er især velegnet til optagelser, hvor det naturlige lys ikke er tilstede, og supplerende lyssætning ikke er en mulighed. Som vi kender optagelserne i dag, er der typisk benyttet infrarød belysning, hvilket som bekendt giver sort-hvide optagelser.

Med ME20F-SH er det nu muligt ikke blot at optage i farve, men også gøre det i fuld HD kvalitet. Det skyldes naturligvis den ekstremt lysfølsomme billedsensor, der dels eliminerer behovet for infrarød belysning og dels reducerer digital støj til et minimum.

Dynamikområde på 800%
ME20F-SH er udstyret med en nyudviklet Full Frame 35 mm. 2.26 megapixel CMOS sensor samt en DIGIC DV4 processor. Den nye sensor benytter naturligvis Canons egenudviklede teknologier til både at reducere digital støj og give utrolig høj lysfølsomhed. Således kan der optages helt ned til 0.0005 lux.

Ganske som på Canons Cinema EOS camcordere finder man på ME20F-SH muligheden for at benytte Canon Log og Wide DR indstillinger, hvilket åbner op for et dynamikområde på hele 800% og sikrer optagelser i høj kvalitet under alle lysforhold uden behov for ekstra lyssætning.

Fleksibilitet i højsædet
Når det gælder opkobling til udstyr fra tredjeparts leverandører, er ME20F-SH særdeles fleksibel - både når det gælder optagelse og visning af optagelser - lige som camcorderen naturligvis er kompatibel med Canons RC-V100 fjernbetjeningsenhed.

ME20F-SH understøtter Canons EF mount med Cinema Lock, ganske som det kendes Cinema EOS C500. Det giver mulighed for at benytte et stort udvalg af Canons objektiver, hvilket blot yderligere understøtter de mange fleksible anvendelsesmuligheder samt muligheden for at vælge lige præcis det rette objektiv til den pågældende opgave.

Da ME20F-SH i høj grad er et professionelt videokamera, der henvender sig til helt specifikke formål, vil den ikke komme ud i almindelig handel, men kun blive solgt gennem udvalgte partnere.

Nøglefunktioner for ME20F-SH:

• Ultra low-light performance helt op til ISO 4.000.000.
  • Højkvalitets Full HD 1080p/1080i/720p output.
  • Fleksibel betjening med Auto og Custom indstillinger.
  • Kompatibel med et stort udvalg af EF objektiver.
  • Indbyggede ND og IR cut filtre.
  • Fjernbetjening af alle funktioner med Canon RC-V100.
  • Kompakt og integrerbart.

For yderligere information kontakt produktchef John Hudson på mail Joh@canon.dk

ME20F-SH-billeder