Canon puster nyt liv i sit sortiment af kikkerter med lanceringen af 12x36 IS III og 10x30 IS II

Søborg, 20. maj 2015 – Canon tilføjer i dag to nye kraftfulde modeller til virksomhedens serie af slidstærke kikkerter – 12x36 IS III og 10x30 IS II. De to kikkerter har stor forstørrelsesgrad – henholdsvis 12x og 10x forstørrelse – kombinerer Canon optiske arv med innovativ Image Stabilizer-teknologi og er perfekte, hvis du er på udkig efter at få et stabilt og fremragende syn af dit motiv. Begge modeller leverer enestående kvalitet og sætter nye standarder for ydeevne, hvad enten du kigger på vilde dyr på safari, en flyopvisning eller er på eventyr i naturen.

12x36 IS III 10x30 II.jpg
12x36 IS III  10x30 IS II

Kom endnu tættere på
Kikkerterne giver en meget god synsoplevelse, takket være en kombination af Canons Porro II-prismebaserede optik og Super Spectra Coating. Begge har dobbelte field flattener-linseelementer, hvilket giver skarphed i alle hjørner, fremragende opløsning og meget lav forvrængning i hele synsfeltet. Så uanset hvor dit motiv befinder sig, vil du kunne se det i knivskarpe detaljer. Super Spectra Coating, som også findes på Canons EF-objektiver, leverer førsteklasses farvegengivelse, hvilket hjælper dig med nemt at skelne mellem fuglearterne, og holder desuden synlig overstråling (flare) og billedtræk (ghosting) nede.
10x30 IS II giver 10x forstørrelse med et 30 mm-diameter frontlinseelement, mens 12x36 IS III lader dig komme endnu tættere på med 12x forstørrelse og 36 mm-frontoptik.  Begge modeller byder på levende detaljer og forbløffende kvalitet, når du kigger på action eller motiver i bevægelse på lang afstand.

Få et skarpere syn på verden: Image Stabilizer
Canons kikkerter har en aktiv optisk billedstabilisator, som stabiliserer billedet, mens du går, sidder bag på en safaribil eller i en varmluftsballon, så du altid kan se motivet tydeligt og skarpt foran dig. Vari-angle-prismerne mindsker rystelser, stabiliserer motivet og mindsker belastning på øjnene, hvilket er fantastisk til længerevarende sportsbegivenheder, hvor du ikke vil gå glip af nogen afgørende øjeblikke, og hvor du skal bruge kikkerten i længere tid. Image Stabilizer'en kan aktiveres øjeblikkeligt, blot ved et tryk på en knap. Og når du er i gang med at observere fugle eller er i junglen på udkig efter eksotiske dyr, er det nemt at spore fugle eller andre dyr i flugt, takket være kikkerternes jævne og stabile panorering.

Balanceret og komfortabelt design
Kikkerterne byder på et let design, komfortabel ergonomi og robusthed, og deres kompakte størrelse gør, at de let kan lægges i din taske. 12x36 IS III og 10x30 IS II vejer henholdsvis 660 g og 600 g, er lette at holde og perfekte til at tage med overalt, så du er rustet til ethvert eventyr. Et blødt øjestykke i silikone sørger for god komfort og kan nemt tilpasses dit syn, eller du kan bruge kikkerterne, når du har dine briller på, uden at synsfeltet bliver forvrænget eller giver synlig vignettering. Begge modeller er perfekte til observationer af fugle, når du sidder i skjul, og har en anti-refleksiv belægning på selve kikkerten, hvilket gør dem endnu mere diskrete end deres forgængere.
12x36 IS III og 10x30 IS II bruger AA-batterier, som giver ca. 9 timers drift , og batteriforbruget er blevet reduceret markant sammenlignet med tidligere modeller.

Canons kikkerter
12x36 IS III og 10x30 IS II bygger på Canons optiske teknologier og puster nyt liv i Canons udvalg af kikkerter. De to nye kikkerter vil erstatte 12x36 IS II og 10x30 IS. Serien er udviklet til en bred vifte af aktiviteter, fra stjernekiggeri til sejlsport, og omfatter p.t. seks modeller, der byder på 8x til 18x forstørrelse. Udvalgte modeller er bygget til at kunne modstå de mest barske vejrforhold og nedsænkning i vand, og samtlige kikkerter har Canons prestigefyldte Image Stabilizer-teknologi, SSC-objektivcoating og field flattener-linseelementer for en enestående og behagelig synsoplevelse.

12x36 IS III – Vigtigste egenskaber:

•    Effektiv og bærbar kikkert, som får dig 12x tættere på
•    Superstabilt syn med en effektiv optisk Image Stabilizer
•    Præcis Canon-optik giver høj opløsning og nøjagtige farver
•    Velbalanceret, gummibelagt design for øget holdbarhed og komfort
•    Perfekt til observation af fugle, rejser og sport

10x30 IS II – Vigtigste egenskaber:

•    Kom 10x tættere på fjerne motiver, uanset hvor du går
•    Superstabilt syn med en effektiv optisk Image Stabilizer