Canons nye flagskib imagePRESS C10000VP løfter kvalitet og produktivitet til nye højder med 100 sider i minuttet

Søborg, 11. September 2015 – Canon Europa har annonceret lanceringen af den nye imagePRESS C10000VP serie, Canons første digitale produktionsprinter til digitaltryk i farve med en kapacitet på 100 sider i minuttet og det nye flagskib.

imagePRESS C10000VP er udviklet til at opfylde det stadigt voksende behov fra såvel kommercielle trykkerier som in-house trykkerier i eksempelvis virksomheder eller organisationer, når det gælder muligheden for at kunne producere store trykoplag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Den nye C10000VP serie sætter således en ny standard for såvel kvalitet som produktivitet ved at introducere nye og innovative teknologier, som både forbedrer effektiviteten, sikrer konsistente samt ensartet farvegengivelse på hele oplaget og giver mulighed for fleksibel færdiggørelse af tryksagerne.
Det nye flagskib bygger på succesen fra imagePRESS serien, som siden lanceringen i 2006 har fastslået sit ry for stabilitet og kvalitet. At kunderne har stor tillid til denne teknologi dokumenteres af, at der over hele verdenen i dag er mere end 40.000 farve imagePRESS enheder installeret. Dette tal gælder imagePRESS C1, C1+, C7000VP serien og C800 serien. Alene i Europa er der solgt mere end 2.000 enheder i C800 serien siden lanceringen i sommeren 2014. Ved at investere i Canons imagePRESS teknologi samt tilhørende support har tusindvis af trykkerier og virksomheder over hele Europa således haft succes med vækst og øget rentabilitet.
Samtidig med at imagePRESS C10000VP leverer hidtil uset kvalitet og produktivitet i sin klasse, lancerer Canon også nye funktioner, baseret på kendt og afprøvet teknologi, der er med til at åbne dørene til nye forretningsområder for kunderne.

Optimal produktivitet og fleksibilitet
Med en hastighed på 100 sider i minuttet på op til 350 gram er imagePRESS C10000VP i stand til at præstere såvel høj produktivitet som ensartet kvalitet selv ved store oplag og ved anvendelse af vidt forskellige medietyper, sågar specialpapir såsom syntetiske medietyper. Den nye Consistently Vivid (CV) toner betyder en bedre overførsel til medierne samtidig med, at det har været muligt at sænke fikseringstemperaturen. Det sikrer dynamiske og levende farvegengivelse selv på medier med tekstur. En ny luftkompressor giver endvidere mulighed for at anvende coatede medier helt ned til 70 gram.
Takket være de mange muligheder for færdiggørelse tilbyder imagePRESS C10000VP høj grad af fleksibilitet. Blandt andre kan nævnes en ny, professionel hulleenhed, der understøtter flere størrelser af medier samt et udvalg af digitale front-end kontrollere - Canons PRISMAsync eller den nye EFI Fiery FS200 – der gør det muligt at vælge den RIP, der passer bedst til det pågældende workflow.

Enestående kvalitet og forudsigelige farver
imagePRESS C10000VP rummer den samme CV toner og 32-srålers Vertical Cavity Service Emitting Laser (VCSEL) teknologi som den succesfulde imagePRESS C800 serie og producerer i op til  2,400 x 2,400 dpi.
En ny fremkalderenhed sikrer den ensartede farvegengivelse gennem hele oplaget, og dette understøttes endvidere af den nye Multi Density Adjustment teknologi, der giver mulighed for automatisk korrektion af densiteten under produktionen. Desuden skal nævnes det integrerede spektrofometer, der gør daglig kalibrering af farverne nem og enkel. imagePRESS C10000VP hjælper således trykkerierne til så at sige at opnå den perfekte kvalitet med det samme, lige som den nye Simple Registration Control teknologi gennem muligheden for nemmere registreringsjusteringer også hjælper trykkerierne til større produktivitet.

“Optimering af produktiviteten er forretningskritisk for trykkerierne. Derfor har de brug for en løsning, de kan stole på og som sikrer perfekt kvalitet, forudsigelige samt konsistente farver. Gennem Canons vedvarende udvikling af imagePRESS serien er enhederne blevet et strategisk værktøj for vores kunder, når det gælder mulighederne for vækst i markedet for farvetryk.

Lanceringen af vores nye flagskib imagePRESS C10000VP understreger Canons fortsatte engagement, når det gælder om at adressere kundernes behov. Den er således velegnet både til nuværende kunder, der har øget deres trykoplag gennem anvendelsen af imagePRESS serien og nu ønsker at tage skridtet videre, som andre, der ønsker at udvide deres forretningssegment og drage nytte af mulighederne i markedet”, siger Hans Dalmeijer, der er Produktchef for Pro Print i Canon Danmark.

imagePRESS C10000VP vil få sin europæiske debut på Canon EXPO i Paris fra den 13. til den 15. oktober.

For yderligere information kontakt produktchef Hans Dalmeijer på hans.dalmeijer@canon.dk

Industrial Product News