93% af rejsende printer stadig deres rejsedokumenter

Søborg, 17. Juli, 2015 – Vi booker og bestiller flere rejser online end nogensinde før, men alligevel printer 93% af europæerne stadig deres rejsedokumenter ud.

92% af europæerne undersøger deres rejsemuligheder på internettet inden de rejser på ferie. 82% booker indkvartering på hotel, mens 77% booker deres samlede rejse på internettet. Med digitaliseringen havde det været forventet at europæerne ligeledes opbevarede rejsedokumenterne online, men tværtimod printer 93% deres rejsedokumenter ud.

Picture travel story

Resultaterne er fra en undersøgelse foretaget af ICM Unlimited på vegne af Canon, hvor 5000 europæere er blevet spurgt til deres rejsevaner. Undersøgelsen viser, at hovedparten printer rejsedokumenterne ud som en foranstaltning over for eventuelle tekniske problemer, mens lidt over halvdelen gør det af ren vane.

Vi omfavner digitaliseringen, men er stadig afhængig af printede rejsedokumenter. Undersøgelsens resultater kan rejseselskaber drage fordel af, og benytte til at give kunderne en bedre kundeservice og en bedre start på ferien. Undersøgelserne viser at brugere på tværs af Europa er enige om, hvad et rejsedokument skal indeholde. Det er efterspurgte indhold er: adressen på destinationen, et kort af området omkring destinationen, vejangivelser til destinationen, de offentlige transport-muligheder til destinationen og vigtige lokale adresser og telefonnumre.

Thomas Kronbo, marketing manager hos Canon Denmark, udtaler: "Det er tydeligt, at forbrugerne har taget digitaliseringen til sig, men de er stadig afhængige af deres printede rejsedokumenter. Det er uklart, om det er fordi, de ikke stoler på de elektroniske systemer, eller de bare foretrækker at have de fysiske papirer. Men undersøgelsen giver klar besked til rejseselskaberne. Printede rejsedokumenter er stadig meget populære, men indholdet kunne være mere brugbart. I stedet for blot at give dem informationer om deres booking eller bruge de hvide felter til annoncer, har selskaberne en mulighed for at tilføje værdifuld information for deres kunder og give deres kunder print- og brugervenlige rejsedokumenter. Mulighederne for at rejseselskaberne kan forbedre kundeoplevelsen hos den enkelte forbruger er i høj grad til stede. Ved at personificere rejsedokumenter og ikke blot give dem de informationer, der er nødvendige, men også dem som de ønsker, kan rejselskaberne tilføre værdi til deres rejsedokumenter.

For yderligere information kontakt PR Professional Jakob M. Bové på mail jmb@canon.dk

Download Infographic her

Industrial Product News