Hellbrandt er blevet Fogra-Certificeret

Søborg, den 8. oktober 2015 – Hellbrandt Trykcenter har med hjælp fra Canon fået certificeret sit ”Fogra 39” workflow. Certificeringen er udtryk for, at Hellbrandt Trykcenter konstant kan garantere kvaliteten af sine print. Desuden betyder certificeringen, at stabiliteten i virksomhedens system opfylder de tolerancer, der er defineret i Fogra-standarden. Det giver Hellbrandt Trykcenters kunder en sikkerhed for, at de opgaver, de får løst hos Helbrandt Trykcenter, til enhver tid lever op til aftalte.

Fogra_Helbrandt-vocast

”Vi blev FOGRA-certificeret på grund af de kvalitetskrav, som vores kunder forventer af os. Vi har, heldigvis for det, nogle kunder som er meget krævende i deres kvalitet. Derfor har vi taget den beslutning, at vi er nødt til gøre noget for vores farvestyring. Det er noget, vi skal have fuldstændig styr på så vores kunder ved, at det de får er helt i orden, og at vi kan stå inde for det,” forklarer direktør i Hellbrandt Trykcenter Tonny Garlin.

Fogra-certifikatet blev overrakt til direktør Tonny Garlin I Hellbrandt Trykcenter af Servicedirektør Ole Frederiksen hos Canon Danmark. Ole Frederiksen lykønskede med, Hellbrandt Trykcenter i fremtiden kan dokumentere, at kvaliteten af de print, virksomheden leverer til sine kunder, lever op til de tolerancekrav, der er defineret i ISO standarden.

Processen med at blive certificeret har været en grundig omgang. Fogra kræver, at man går i detaljen med tingene, og det er der blevet gjort.

”Det har virkelig været nørdet, hvis man kan sige det sådan. Omkring certificeringen og med hensyn til de medier vi trykker på, har jeg oplevet en meget, meget stor entusiasme fra Canons side, hvor det næsten går over i nørderi. Det har skullet være helt perfekt inden det blev sent afsted til FOGRA, og der var så heller ingen bemærkninger overhovedet fra FOGRAs side,” afslutter Tonny Garlin.

Fakta: Hellbrandt Trykcenter i er certificeret i henhold til ISO Standard 12647-8 (Validation Print). ”Fogra 39” er en beskrivelse af farvers karakteristika (farverum), og er tidens mest benyttede standard i grafisk industri.

ProJet 1200 Images
ProJet 3500 HDMax Images