Canon lancerer 3D-printudbud i Skandinavien gennem udvidelsen af distributionsaftale med 3D Systems

Søborg, den 22. september 2015 – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, annoncerer i dag, at virksomheden vil lancere dets 3D-printudbud for kunder i Danmark, Norge og Sverige gennem udvidelsen af Canons distributionsaftale med 3D Systems, en global og førende leverandør af 3D-printteknologi.

Denne udvikling følger op på Canons indtog på markedet for 3D-print i Storbritannien, Irland, Belgien og Holland tidligere i år under samme aftale, hvilket giver Canon mulighed for at markedsføre, sælge og supportere 3D Systems' avancerede 3D-produktionsprintere, herunder ProJet 660, 3500-serien, 4500, 6000 and 7000.

Gennem partnerskabet har kunder i Skandinavien nu adgang til 3D Systems' avancerede 3D-printteknologi, understøttet af Canons pålidelige service og support. Partnerskabet afspejler Canons vedvarende vækststrategi om at ekspandere inden for nye teknologiområder, som kan skabe betydningsfuld værdi for virksomhederne

Canon kan dermed tilbyde 3D-printere til blandt andre eksisterende kunder inden for ingeniørs-, produktions- og arkitektbranchen.
Jeppe Frandsen, Head of Production Printing Group, Canon Europe, fortæller: "Jeg er utrolig glad for udvidelsen af vores aftale med 3D Systems, da det sætter os i stand til at åbne for nye vækstmuligheder over for endnu flere kunder.

"Ved at matche 3D Systems’ omfattende teknologiudbud med Canons salgs- og servicestyrke kan vi støtte vores kunder fuldt ud og hjælpe dem med at høste alle de fordele, som 3D-print byder på. Vi har oplevet en fantastisk start i Storbritannien og Irland tidligere i år, og vi glæder os til at bygge videre på denne succes."

"Vi er begejstrede over at kunne udvide vores distribution til Danmark, Norge og Sverige sammen med Canon Europa ud fra vores fremgang i Storbritannien og Irland," fortæller Michele Marchesan, Vice President og Chief Revenue Officer hos 3D Systems. "Canon er en betroet leverandør af brancheløsninger med en solid service og support, og vi er glade for at kunne udvide vores avancerede 3D-printteknologi til en bredere kundekreds og flere applikationer."

Canon vil begynde med at sælge printere fra 3D Systems' professionelle kunder i Danmark, Norge og Sverige fra den 1. oktober 2015.

For yderligere information kontakt Simon Brejner Wide Format Sales Director Simon Brejner på simon.brejner@canon.dk

Om Canon
Canon Europa er som den regionale salgs- og marketingorganisation for Canon Inc. repræsenteret i 116 lande og beskæftiger flere end 17.000 personer i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA).
Canon Danmark A/S tilhører den europæiske organisation og beskæftiger ca. 300 medarbejdere og omsætter for ca. 1 mia. kr. årligt.
Canon blev grundlagt i 1937 med det specifikke formål at fremstille det bedste kvalitetskamera til sine kunder og har gennem sin utrættelige passion for the Power of Image siden udvidet sine teknologier på mange andre markeder og etableret sig som verdensførende leverandør af både consumer- og business-imagingløsninger.  Blandt selskabets løsninger findes produkter, der strækker sig fra digitale kompakt- og spejlreflekskameraer over broadcast-objektiver og bærbare røntgenapparater til multifunktions- og produktionsprintere, som alle er understøttet af et udvalg af værdiskabende løsninger.
Canon investerer kraftigt i forskning og udvikling for at kunne levere de bedste og mest innovative produkter og services til sine kunder. Canon giver dermed enhver kunde – fra hobbyfotografen til professionelle printvirksomheder – muligheden for at realisere deres egen passion for billedet.
Canons virksomhedsfilosofi er Kyosei – ‘at leve og arbejde sammen for det fælles bedste’. I EMEA stræber Canon Europa efter en bæredygtig udvikling af sin forretning, med fokus på at reducere sin egen påvirkning på miljøet og ved at hjælpe sine kunder til at mindske deres, når de bruger Canons produkter, løsninger og services. Canon har opnået en global ISO 14001-godkendelse, hvilket demonstrerer en miljøledelsesstandard i verdensklasse.
Mere information om Canon Europa findes på: www.canon.dk

Om 3D Systems Corporation
3D Systems leverer de mest avancerede og omfattende digitale 3D-produktionsløsninger, som findes på markedet i dag, herunder 3D-printere, printmateriale og cloud-leverede specialfremstillede dele. Dets kraftfulde økosystem forvandler hele brancher ved at sætte både professionelle og forbrugere i stand til at føre deres idéer ud i livet vha. virksomhedens omfattende udvalg af materialer, herunder plast, metal, keramik og madvarer. 3DS’ evne til at levere personliggjorte løsninger til lægevidenskaben omfatter bl.a. end-to-end-simulering, træning og planlægning samt print af kirurgiske instrumenter og enheder, så man kan få patientspecifikke materialer til brug hos læger og tandlæger. Virksomhedens demokratiserede 3D digitale design, produktions- og undersøgelsesprodukter byder på perfekt indbyrdes kompatibilitet og inkorporerer de nyeste IT-teknologier. 3DS' produkter og services bryder med traditionelle printmetoder, leverer imponerende resultater og sætter deres kunder i stand til at producere fremtiden allerede i dag. Yderligere oplysninger om virksomheden findes på www.3dsystems.com.

ProJet 1200 Images
ProJet 3500 HDMax Images