Canon Europa annoncerer to nye Océ ColorWave printere til fleksibel storformatprint

SØBORG, 19. FEBRUAR 2015 –Canon Europa har netop lanceret et helt nyt koncept inden for produktionsfarveprint, nemlig Océ ColorWave 500 og Océ ColorWave 700, der kan leveres henholdsvis som stand-alone storformatprintere, og som multifunktionsenheder. Begge platforme er udviklet til brug sammen med en hel palette af applikationer til produktionsprint - applikationer, der henvender sig til såvel in-house print i større virksomheder og organisationer som til udbydere af printservices, der med de nye printmodeller får gode muligheder for at udvide deres produktportefølje og dermed øge deres forretningsgrundlag.

CW700 6Roll Scanner LEFT

Océ ColorWave 500 Océ og ColorWave 700 benytter rullebaserede medier. De udmærker sig ved, at print er tørt og modstandsdygtigt over for fugt i samme øjeblik det er færdiggjort. Begge printere anvender desuden den seneste udgave af Océ CrystalPoint teknologien med high speed toner, som giver en fornem vedhæftning på såvel standard- som specialmedier. Derudover skal der naturligvis nævnes en superb printkvalitet, og en høj grad af brugervenlighed - også når der skal påfyldes toner og papir.
Océ ColorWave 500 er især velegnet til print af CAD (Computer Aided Design) og GIS (Geographic Information Systems) tegninger, samt print af produktions- og konstruktionstegninger. Løsningen leveres med integreret Windows 8 controller, der gør den særdeles anvendelig i virksomheder samt organisationer med mange brugere. Derudover er der mulighed for montering af to flytbare harddiske, hvilket giver maksimal datasikkerhed.

Det samme gælder for Océ ColorWave 700, der især henvender sig til virksomheder og organisationer med store printbehov. Især printbehov af mere grafisk orienteret karaktér, såsom skilte, plakater og udstillingsmaterialer. Océ ColorWave 700 er en allround og særdeles fleksibel storformatprinter med en række unikke funktioner, hvor iblandt specielt kan nævnes forbedret mediehåndtering. Denne model kan printe på medier op til 0,8 millimeters tykkelse, herunder canvas og tapet, lige som produktion af bannere er en helt naturlig arbejdsopgave.
Såvel Océ ColorWave 500 Océ som ColorWave 700 er kompatible med cloud-baserede tjenester og services, og begge er født til flerbrugermiljøer og byder desuden på et særdeles brugervenligt workflow. Begge modeller kan endvidere leveres i en udgave med integreret scanner, hvilket gør dem til multifunktions-enheder. Desuden skal nævnes, at op til seks forskellige typer af medier kan håndteres samtidig, hvilket understreger fleksibiliteten. Det er således muligt at producere en lang række forskellige typer af printopgaver uden hele tiden at skulle skifte medierulle. Printerne registrerer oven i købet hvilke medietyper der er monteret, og hvilke der kræves til den specifikke printopgave.

”Canon har udviklet Océ ColorWave 500 og 700 med henblik på at kunne opfylde kravene til et effektivt workflow. Begge bygger på en filosofi om højest mulig effektivitet i alle typer af produktionsmiljøer med mindst muligt behov for såvel servicering som oplæring. Over 200 kunder benytter allerede ColorWave- printere som centrale enheder til at printe alt, lige fra tekniske tegninger til store plakater. Océ ColorWave 500 og Océ ColorWave 700 bygger videre på denne succes og tilføjer nu endnu mere funktionalitet - blandt andet print af helt personlige tapetmønstre”, udtaler Simon Brejner Wide Format Sales Director fra Canon Danmark.

Såvel Océ ColorWave 500 som Océ ColorWave 700 kan bestilles fra slutningen af februar.

Océ ColorWave 700 Images