Canon Europe præsenterer high-speed arkprinteren Océ VarioPrint i300

Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, lancerer i dag Océ VarioPrint i300, den første high-speed inkjet-arkprinter i virksomhedens portefølje af produktionsprintløsninger.

Océ VPi300_00004.jpg

Océ VarioPrint i300 er bygget på innovativ inkjet-teknologi og udfylder hullet med den manglende hastighed og kapacitet, som findes på traditionelle high-end, tonerbaserede produktionsprintere og entry-level rulleprintere. Dermed hjælper Canon Europe printvirksomheder med at finde den rigtige printløsning til at opfylde virksomhedernes behov og åbner samtidig for nye markeder og nye applikationsmuligheder.

Océ VarioPrint i300 omfatter patenteret blæk-, printhoved- og papirhåndteringsteknologi, hvilket gør det muligt at printe på en bred vifte af medier, herunder uncoated, coated og inkjetoptimeret papir, på hastigheder op til 8.500 dupleks A4-ark eller 3.800 dupleks B3-ark i timen. Océ VarioPrint-arkitekturen gør systemet kompatibelt med de samme finishingmuligheder som Océ VarioPrint 6000-serien, mens dens integration med Océ PRISMA control-platformen og Océ PRISMASync digital front end åbner for en lang række effektive og digitale workflow-muligheder.
Som en del af Canons Lead Customer Programme har virksomheden arbejdet tæt sammen med den globale kommunikationsvirksomhed, T-Systems, for at teste Océ VarioPrint i300's potentiale.

"Vi er stolte over at være en pioner, sammen med Canon, for en innovativ printteknologi, som nu for første gang bliver implementeret i vores virksomhed," fortæller Dr. Thurner, Managing Director, T-Systems DDM GmbH. "Ved at udvide vores printfacilitet med dette meget produktive inkjetsystem vil vi kunne håndtere mange flere applikationer."

"Canon fører an på markedet for meget produktive inkjetprintere med sine Océ ColorStream- og Océ JetStream-platforme, og dette takket være vores filosofi om innovation og investering," fortæller Peter Wolff, European Director, Commercial Printing Group, Canon Europe. "Vi arbejder tæt sammen med førende printleverandører, og gennem dette samarbejde har vi identificeret et behov for inkjetsystemer, som kan arbejde i mange forskellige automatiserede, digitale produktionsmiljøer."

"Ved at kombinere Océ ColorStream-seriens enestående farver og kvalitet med Océ VarioPrint-seriens robuste arkitektur og driftssikre arkfødning har vi udviklet en digital presse, som byder på et stort forretningspotentiale og lave driftsomkostninger, og som tager sig af behov for den type printvirksomheder, så de får den rigtige platform til at udvide og udvikle deres virksomhed for fremtiden."

Océ VarioPrint i300 Images