Canon Europe lancerer Océ ImageStream 2400 for at udvide digitalt print på offset media-applikationer

Søborg 25. februar Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, lancerer den nye Océ ImageStream 2400 og fører dermed styrken af digitalt print videre til offset-coatede medier (papir) op til 20,5” (520 mm) og 2-up A4-applikationer.

Océ ImageStream-serien blev lanceret i oktober 2014 med Océ ImageStream 3500, Canons første fuldfarve-inkjetprinter, som kan printe på standard offset-coatede medier. Serien benytter sig af de seneste innovationer inden for high-speed inkjet-teknologi i ægte opløsning på 1200 dpi samt en ny blæksammensætning for at gøre det muligt at printe på et større udvalg af medier end før, herunder coatede og ikke-coatede offset-printmedier og lette papirtyper. Dermed kan printleverandører blande offset- og digitale produktionslinjer, uden at de behøver to forskellige papirtyper, og uden at de skal gå på kompromis med produktiviteten.

Océ ImageStream 2400 bringer denne nye teknologi til flere applikationer, hvor der er behov for en printbredde på 516 mm (20,3”), og har den hurtigste printhastighed på 160 meter i minuttet, som svarer til imponerende 2.154 A4-ark i minuttet.
"Siden lanceringen af Océ ImageStream 3500 har vi modtaget rigtig mange positive tilbagemeldinger fra vores kunder," fortæller Peter Wolff, European Director, Commercial Printing Group, Canon Europe. "Océ ImageStream-serien åbner mange døre for virksomheder, som er på udkig efter at komplettere deres eksisterende offset-workflow med styrken af digitalt print – eller til at flytte helt over til digitale workflows, samtidig med at de beholder det velkendte udseende og den velkendte fornemmelse af offset-coated og let papir."

"Vi fik dog mange tilbagemeldinger om behovet for et system, som giver nye anvendelsesmuligheder til et 2-up A4-papirformat, så kunder kan integrere denne spændende teknologi i deres eksisterende workflows. I Océ-porteføljen findes der allerede en række systemer med denne bredde, så det var et naturligt skridt, og et, som blev taget meget godt imod hos både eksisterende og nye kunder."

Océ ImageStream 2400 kan anvendes til en bred vifte af avancerede applikationer, herunder bøger, brochurer, tidsskrifter og kataloger, og kombinerer den velkendte billedkvalitet og fornemmelse fra offset-print med styrken og alsidigheden af digitale workflows. Dermed er det muligt at producere kortere eller kombinerede printkørsler, individualiseret indhold og print-on-demand. Océ ImageStream 2400 omfatter også den højtydende og skalerbare Océ SRA MP-controller, som giver uafbrudt print af flere opgaver ved fuld hastighed.

"Kunderne har allerede fortalt os, hvordan Océ ImageStream-systemet vil hjælpe dem med at sætte nye standarder for produktion og med at skabe nye forretningsmuligheder," fortæller Peter Wolff. "Nu vil Océ ImageStream 2400 føre dette videre til et endnu større publikum.