Canon udvider sin portefølje af netværkskameraer med ni nye, højtydende enheder

Søborg den 6. Marts – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, annoncerer i dag lanceringen af ni nye netværkskameraer. De nye, højtydende kameraer er ideelle til en lang række indendørs og udendørs miljøer, fx i detailhandlen og overvågning i byer og af vigtig infrastruktur. Alle ni kameraer er forsynet med Canons avancerede Ultra-Low Dispersion-objektivteknologi og har brede synsvinkler, antireflekterende infrarød belægning og en ny højfølsom CMOS-sensor – alt sammen for at kunne sætte nye standarder for ydeevne ved lav belysning.

VB-M641VE

De seneste tilføjelser til Canons portefølje af netværkskameraer byder på et imponerende udvalg af kameratyper, herunder kameraer til udendørs og indendørs brug, Pan Tilt Zoom (PTZ)-kameraer, Dome-kameraer og Box-kameraer.De nye PTZ-kameraer giver brugerne et større zoomområde for nemmere at kunne identificere personer og få enestående optagelser ved lav belysning, mens IK10-sikkerhedsstandarden for hærværkssikring sikrer, at brugere kan stole på, at kameraerne kører i alle slags forhold. Kabinettets design og materialet til kamerahuset for udendørskameraer gør det også muligt at bruge kameraer i et større temperaturområde og en række forskellige udfordrende miljøer.

Samtlige nye netværkskameraer har optimeret H.264-kodning og forbedrede billedkvalitetsindstillinger. Tilføjelsen af den nye Area-specific Data Size Reduction (ADSR)-teknologi giver brugere større kontrol over båndbredde ved at give dem mulighed for at vælge op til otte særlige områder i synsfeltet, som skal optages i HD, mens de resterende områder optages i Standard Definition.

Dette hjælper med at reducere de overordnede omkostninger i forbindelse med infrastruktur og lagring. Avanceret objektivteknologiDe nyeste Canon-netværkskameraer er udstyret med den seneste Canon-teknologi, som er udviklet til at levere den allerbedste ydeevne, og har to typer objektiver: High UD og Super UD. Super UD-objektiver minimerer inkonsistent fokus ved synligt og infrarødt lys og hjælper med at opnå nøjagtig fokus og høj opløsning, når man skifter mellem lyskilder.

High UD-objektiverne modvirker kromatisk aberration (afbøjning) og mindsker samtidig objektivets overordnede fysiske størrelse.

Det er Canons første netværkskameraer med High UD-objektiver.Morten Nørremølle, Marketingdirektør, Canon Danmark, fortæller: "Videoovervågning er blevet et vigtigt værktøj for at forebygge kriminalitet og for at forbedre sikkerheden. Branchen for IP-videoovervågning er et hastigt ekspanderende marked, og det er vigtigt, at systemintegratorer kan tilbyde løsninger, som imødekommer kravene til deres kunders særlige miljøer og forretningsbehov. Vores nye kameraer er en fantastisk tilføjelse til markedet for overvågningskameraer og tilbyder højkvalitets ydeevne ved lav belysning, som efterspørges af markedet i dag, samtidig med at kravene til båndbredde holdes til et minimum."

De nye netværkskameraer har Profile S ONVIF-kompatibilitet, hvilket gør det enkelt at integrere med størstedelen af VMS-platforme, samt Profile G til optagelse, søgning og afspilning af edge recording-videomateriale.

Morten Nørremølle tilføjer: "Vores nye kameraer tilbyder systemintegratorer og kunder det produktformat, den ydeevne, holdbarhed, compliance og certificeringer, som markedet for overvågning kræver i dag, og disse enheder skiller sig ud som virkelige high-end netværks-videoovervågningskameraer til både indendørs og udendørs brug."

Kontinuerlige, 360° PTZ-kameraer:

• VB-R11VE & VB-R10VE (udendørs), VB-R11 (indendørs): Canon 'Speed Dome'-kameraerne er hærværkssikrede PTZ-kameraer med 360˚ kontinuerlig rotation, Auto Flip, smart Auto-tracking, 58,4° bred synsvinkel og 450˚/sek. hurtig og præcis PT-kontrol for at sikre, at virksomheder har fuld dækning af det overvågede område. De nye Micro-Step-motorer, som bruges i kameraerne, er tre gange hurtigere, accelererer fem gange hurtigere og er ca. syv gange mere præcise end nuværende modeller. Samtidig tilbyder de fortsat høje niveauer af kontrol og holdbarhed. De mere avancerede Speed Dome-kameraer har også et alarmsystem, som registrerer ubudne gæster og unormalt høje stemmer (skrig), og de er virkelig vejrbestandige, så de kan bruges under alle slags vejrforhold.

Dome-kameraer:

• VB-M641VE & VB-M640VE (udendørs), VB-M641V, VB-M640V (indendørs): VB-M641VE & VB-M640VE (udendørs), VB-M641V, VB-M640V (indendørs): Canons high-end, hærværkssikrede udendørs og indendørs Dome-kameraer har en 2,4x zoom med et F1.4 IR-korrigeret objektiv, en ultrabred synsvinkel på 111,5° og IK10-sikringsstandarden for hærværkssikring. På de mere avancerede modeller findes der også funktioner, som registrerer ubudne gæster og unormalt høje stemmer. Integratorer kan også tilbyde et varmelegeme (tilbehør) til VB-M641VE og VB-M640VE, så de kan bruges ved lavere temperaturer og under mere udfordrende vejrforhold.

Bullit-kameraer:

• VB-M741LE / VB-M740E:Kameraerne med fast kasse til udendørs brug har et 2,4x zoomobjektiv og en ultrabred 113,4º synsvinkel for at kunne optage højkvalitets billedmateriale både om dagen og om natten, hvilket gør disse kameraer perfekte til brug i ekstremt kolde eller farlige udendørs miljøer. De avancerede modeller er desuden udstyret med en indbygget IR LED, hvilket gør det muligt at optage i mørke.

Kunder, VMS-partnere og systemintegratorer kan få yderligere oplysninger om Canons udvalg af netværkskameraer på http://cpn.canon-europe.com

For yderligere information kontakt NVS Business Developer Michael Okholm Nielsen på michael.nielsen@canon.dk.

VB-R11VE Images
VB-M741LE Images