Canon Europa lancerer nye imagePROGRAF-storformatprintere med fem farver

Søborg, den 26. januar 2015 – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, kommer med to nye imagePROGRAF-printere til virksomheder, som efterspørger effektive og brugervenlige løsninger til CAD og POS-skiltning.

iPF770 FSL wPAPER

Canon imagePROGRAF iPF670 (24” / 610mm) og  Canon imagePROGRAF iPF770 (36” / 914mm) har begge hurtigere printhastigheder, forbedret blækhåndtering og hurtigere, mere effektiv billedbehandling.  Begge modeller kan printe et A1-billede på 28 sekunder i den hurtigste printindstilling, mens understøttelse af HP-GL/2 og HP-RT giver mere fleksibel og driftssikker CAD-håndtering.  iPF770 fås også som en MFP med en storformatscanner (tilbehør) og en 22" touchscreen.

De nye blæktyper giver et større farverum og er særligt beregnet til at printe mere levende og klare røde farver på CAD-tegninger og indendørs POS-skiltning.  To sorte pigmentblæktanke supplerer de standard dye-baserede blæktyper og giver skarpere og mere mættet sort. Begge printere har "Hot Swap"-blæktanke, som kan udskiftes, mens du printer, uden at der spildes hverken blæk eller papir også er du sikker på, at du får brugt tanken helt op.
Andre nye funktioner giver et forbedret workflow både før og efter print.  Regnskabssoftware gør det nemmere for små virksomheder at håndtere omkostningerne og avancerne.  En app til Apple iPad sætter mobile brugere i stand til at vise og printe filer direkte fra deres mobile enheder, hvilket er særligt velegnet på byggepladser.  Endelig gør et nyt standerdesign det lettere at få printene leveret enten i bakken eller i en stacker-funktion.

"Canons imagePROGRAF-serie er kendt verden over for sin kvalitet og driftssikkerhed," fortæller Yuichi Miyano, Director, Wide Format Printing Group, Canon Europe.  "Vi har lyttet til vores kunder for at få en forståelse af deres virksomheders behov og investeret i imagePROGRAF-serien for at understøtte disse behov.  Som følge heraf er Canon imagePROGRAF iPF670 og iPF770 designet til at være de perfekte storformatprintere for virksomheder i vækst og med behov for CAD- eller indendørs POS-print i standard volumen.  Med den nemme vedligeholdelse, alsidige filhåndtering og omfattende workflow-kompatibilitet er de ideelle for printserviceleverandører eller inhouse-printafdelinger i arkitekt-, bygge- og entreprenørfirmaer."

Begge modeller kan bestilles fra og med februar 2015.

imagePROGRAF iPF670 Images
imagePROGRAF iPF770 Images