Canon vinder fem Winter Pick Awards for sine 'Outstanding' multifunktionsprintere og 'Document Imaging Solution Suite'

Søborg, den 28. januar 2015: Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, meddeler, at virksomheden har modtaget fem 'Winter Pick of the Year 2015' Awards, herunder en 'Outstanding Achievement' for energieffektivitet og en pris for 'Outstanding Document Imaging Solution Suite', fra test- og forskningsorganisationen Buyers Laboratory LLC (BLI).

BLI anerkender Canons engagement i at levere de allerbedste hardware- og softwareløsninger til både privatforbrugere og virksomheder. BLI har tildelt Canon følgende priser:

BLI Winter Pick of the Year for Outstanding 51- to 60-ppm A3 Monochrome MFP
BLI Pick of the Year for Outstanding Entry-Level 21- to 30-ppm A3 Monochrome MFP
BLI Winter Pick of the Year for Outstanding Achievement in Energy Efficiency
BLI Winter Pick of the Year for Outstanding A4 Monochrome
BLI Winter Pick of the Year for Outstanding Document Imaging Solution Suite
  • Canon uniFLOW V5.3
'Pick' Awards bliver uddelt to gange om året og anerkender de bedst præsterende produkter og løsninger i omfattende tests, som bliver udført på en bred vifte af produkternes og løsningernes vigtigste egenskaber for kunderne.

Canons imageRUNNER 2202N og imageRUNNER ADVANCE 6255i har begge imponeret BLIs analytikere med deres enestående ydeevne, produktivitet og kvalitet. Sort/hvid-enheden imageRUNNER 2202N blev anerkendt for dens uovertrufne billedkvalitet ved både print og kopiering samt dets fleksible MF Toolbox, som gør det muligt at konvertere scannede filer til komprimerede og søgbare PDF-filer. Printerens holdbarhed og driftssikkerhed blev også fremhævet – den klarede 60.000 print og 12.000 scanninger uden én fejl eller behov for at tilkalde en servicetekniker.

Ifølge BLI-analytiker Martin Sloane gør det faktum, at enheden er udviklet til at gøre det nemt at udføre enkle, rutinemæssige vedligeholdelsesopgaver, at "brugere skal bruge mindre tid på at vedligeholde enheden, og at de i stedet kan bruge mere tid på at udføre deres egentlige arbejde". Dette gør enheden særdeles egnet til travle små og mellemstore arbejdsgrupper.

Canons imageRUNNER ADVANCE 6255i blev også anerkendt som en højtydende enhed til travle kontorer. BLI-analytikerne var imponerede over de intuitive drivere, ubegrænsede profilindstillinger og et kontrolpanel, som kan brugertilpasses, så brugerne kan programmere komplekse opgaver med blot et enkelt klik.

Derudover tildelte BLI Canons i-SENSYS MF6180dw 'Winter Pick of the Year' for 'Outstanding Achievement' for energieffektivitet. Enheden demonstrerede løbende et gennemsnitligt energiforbrug, som var væsentligt lavere end konkurrerende A4 sort/hvid-multifunktionsenheder til små arbejdsgrupper. Maskinen viste også væsentligt hurtigere genopstart fra dvale end gennemsnittet, så brugere kan være sikre på, at det ikke vil hæmme produktiviteten, når i-SENSYS MF6180dw sættes i dvale. Derudover forbliver skærmen slukket, når der sendes printopgaver til enheden, mens den er i dvale, hvormed man undgår unødvendigt energiforbrug.

BLI tildelte sin 'Winter Pick of the Year for Outstanding A4 Monochrome MFP' til Canons i-SENSYS MF229dw og fremhævede dens overlegne billedkvalitet ved print og kopiering. BLI nævnte desuden enhedens brede vifte af tilslutningsmuligheder. Som en Mopria-certificeret, kompakt 4-i-1-enhed understøtter den Canon Mobile Printing-app'en og Canon Mobile Scanning-app'en til Android og iOS.
Derudover kommenterede, Carl Schell, Senior Writer hos BLI, at enhedens standard automatiske dupleksfunktionalitet, som omfatter en 2:2-kopiindstilling, er "en fantastisk måde for brugere derhjemme at mindske papirforbruget og spare penge på."

Canon uniFLOW V5.3 blev udnævnt til BLIs Winter 2015 Pick som 'Outstanding Document Imaging Solution Suite'.
"Vinderne af vores Pick Awards skal ikke blot kunne præstere ekstraordinært i en given evalueringsperiode; de skal være førsteklasses løsninger i hele deres produktgruppe", forklarede Jamie Bsales, Senior Editor hos BLI.

Thomas Kronbo, marketingschef hos Canon Danmark, kommenterer: "Vi er utrolig glade for, at BLIs meget strenge testmetoder igen har fremhævet styrken af og bredden i vores kontorprodukter og -løsninger – særligt på områder som energieffektivitet, hvor vi fortsætter med at have fokus, i takt med at vi forbedrer og udvider vores portefølje for at kunne imødekomme behovene af vores stadigt voksende kundebase."

Besøg www.buyerslab.com for yderligere information om BLIs 'Pick Awards'

Industrial Product News