Festivalen har en række faste elementer, og det var også tilfældet i juni måned i år, hvor de historiske bygninger i Carlsberg Byen lagde lokaler til Photo City – festivalens hovedstad og knudepunkt for en række udvalgte udstillinger.
Desuden var der 33 satellit-udstillinger på gallerier rundt omkring i Hovedstads- og Øresundsområdet på en række museer og gallerier plus 20 uafhængige fotoudstillinger.
Urban Space – det vil sige udstilling i byrummet – bestod i år af City Space Art Project, hvor 130 busstandere i bybilledet lagde væg til Søren Solkærs ”Souls” og udvalgte værker fra den censurerede udstilling. Desuden var der The Metro Exhibition med 30 rullende udstilinger i alle Metro-togene i København.
Vi opnåede stor synlighed gennem sponsoratet på en lang række bannere, krediteringer og annoncer i udstillingsperioden i forbindelse med selve hovedsponsoratet – ikke mindst i Metroen, hvor Canons logo var med på alle de udstillede billeder. Derudover støttede vi op om Personal Projects i Øksnehallen, hvor vi blev krediteret som printpartner, om ”Baisikeli” ved Dybbølsbro og om ”Headbangers” i Fotografisk Center i Carlsberg Byen.
Samtidigt havde vi planlagt vores outdoor-kampagne, således at vi ”ejede” Nørreport i den periode, hvor Festivalen fandt sted, og vi var også på en lang række busstandere rundt omkring i de største byer.
Vi har fået utrolig god feedback fra mange fotografer og andre aktører fra fotoverdenen i forbindelse med sponsoratet, og Canon bliver virkelig set som den leverandør, der bakker mest op omkring fotografiet i Danmark.